نمایندگی تعمیرات بوش

10 خط ویژه تلفن های شبانه روزی

نچرخیدن لباسشویی

علت نچرخیدن دیگ لباسشویی چیست؟

نچرخیدن دیگ لباسشویی ، دلایل مختلفی دارد که در این مقاله به بررسی هر یک از این دلایل و ارائه راه حل، برای رفع مشکل نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی می پردازیم.

یکی از مشکلات رایج در لباسشویی ها، نچرخیدن دیگ آن در حین کار است. معمولا این مشکل به دلیل خرابی یکی از قطعات: روتور و استاتور، بلبرینگ‌ها، تسمه ها، موتور و سوئیچ درب اتفاق می افتد و اگر این قطعات به موقع عیب یابی و تعمیر نشوند ممکن است خسارت های بیشتری به دستگاه وارد شود و ماشین لباسشویی شما کاملا از کار بیفتد.

شما می توانید برای تعمیر لباسشویی بوش خود با نمایندگی مرکزی تعمیرات لباسشویی بوش تماس بگیرید22225007-021.

9 علت نچرخیدن دیگ لباسشویی

زمانی که شما ماشین لباسشویی را روشن کرده و برنامه شستشو را انتخاب می کنید و منتظر می مانید که دستگاه شروع به کار کند، ناگهان متوجه نچرخیدن دیگ داخل لباسشویی می شوید و نگران از این که شاید مشکل جدی برای دستگاه شما به وجود آمده است. اما نگران نباشید ما به شما علت نچرخیدن لباسشویی  را خواهیم گفت تا با دانستن علت آن، سریعا اقدام به تعمیر ماشین خود نمایید.

حجم و وزن زیاد البسه

زمانی که شما بیش از حد ظرفیت ماشین لباسشویی خود، آن را با حجم زیادی از لباس پر می کنید، نا متعادل بودن بار داخل لباسشویی سبب می شود، کوپلینگ دستگاه که وظیفه‌ی انتقال نیروی موتور را برعهده دارد برای محافظت از موتور،  مانع از چرخش دیگ می شود.

راه حل

اکثر ماشین لباسشویی ها ظرفیت 9 کیلوگرمی دارند. توصیه می شود لباسشویی را بیش از سه چهارم ظرفیت آن پر نکنید و اگر حجم لباس های کثیف زیاد است، آن ها را در دو مرحله بشویید.

خرابی میکروسوئیچ درب؛ علت نچرخیدن دیگ لباسشویی

اگر میکروسوئیچ درب، دچار نقص و خرابی باشد؛ درب لباسشویی به طور کامل بسته نمی شود و زمانی که درب دستگاه به طور کامل چفت نشود، میکروسوئیچ مانع از چرخیدن دیگ لباسشویی می شود.

راه حل

میکروسوئیچ درب لباسشویی باید توسط تعمیرکار بوش عیب یابی، و در صورت نیاز تعمیر و یا تعویض شود.

مقالات مرتبط: تعویض قفل درب یا میکروسوئیچ لباسشویی

خرابی میکروسوئیچ درب؛ علت نچرخیدن دیگ لباسشویی

خرابی بلبرینگ

بلبرینگ به چرخش دیگ ماشین لباسشویی کمک می کند؛ زمانی که بلبرینگ دچار فرسایش شود، دیگ به درستی نمی چرخد و یا در هنگام چرخش با صدایی ناهنجار همراه است و در نهایت حتی مانع از چرخیدن دیگ لباسشویی می شود.

راه حل

در صورت خرابی بلبرینگ، قطعه باید تعویض گردد. اگر قطعه بلبرینگ لباسشویی را از نمایندگی مجاز تعمیرات لباسشویی بوش خریداری کنید، دیگر خیالتان از بابت اصل و اورجینال بودن قطعه راحت است، زیرا تمامی قطعات دارای کارت گارانتی 6 ماهه هستند و در صورت خرابی مجدد، تعمیر آن ها کاملا رایگان است.

خرابی روتور و استاتور لباسشویی

روتور و استاتور دو قطعه اصلی در موتور لباسشویی هستند که در اثر درگیر شدن روتور با استاتور، مغناطیسی قوی ایجاد شده که موجب چرخش دیگ می شود. زمانی که روتور و استاتور معیوب شوند، نچرخیدن لباسشویی ، یکی از پیامد های آن می باشد.

راه حل

تعمیرکار پس از بررسی و عیب یابی این دو قطعه، اقدام به تعمیر یا تعویض آن کند.

معیوب بودن تسمه ماشین لباسشویی 

تسمه از موتور توسط یک چرخ و قرقره به دیگ لباسشویی متصل است و سبب چرخش دیگ می شود. زمانی که تسمه دچار خرابی، فرسایش و یا پارگی شود، این امر سبب نچرخیدن دیگ لباسشویی می شود.

راه حل

اگر دیگ به آرامی می چرخد و یا هنگام چرخش صدا می دهد احتمالا تسمه در جای خود قرار ندارد و باید آن را در جای خود قرار دهید. در صورت فرسایش و پارگی تسمه، اقدام به تعویض آن نمایید.

مقالات مرتبط: آموزش تعویض تسمه ماشین لباسشویی

معیوب بودن تسمه ماشین لباسشویی 

خرابی کلاچ؛ علت نچرخیدن دیگ لباسشویی

سیستم کلاچ در واقع میزان سرعت چرخش دیگ را با اتصال بین سیستم انتقال نیرو و دیگ لباسشویی تنظیم می کند. زمانی که سیستم کلاچ دچار خرابی شود، مانع از چرخش لباسشویی می شود.

راه حل

در صورت خرابی این قطعه، اقدام به تعویض آن نمایید.

خراب بودن سبد متحرک ماشین لباسشویی

سبد متحرک بر روی سیستم انتقال نیرو قرار دارد و درگیر با گردونه داخلی است. زمانی که سیستم انتقال، نیروی لازم را برای چرخش تامین نکند، دیگ لباسشویی شروع به چرخش نمی کند.

راه حل

احتمالا بلوک محرک روی دیگ یا سیستم کلاچ دچار ساییدگی شده است که باید توسط تعمیرکار متخصص عیب یابی و تعمیر یا تعویض گردد.

خرابی برد الکترونیکی

برد لباسشویی مهمترین قسمت دستگاه است و همانند مغز انسان عمل کرده و فرمان شستشو را به دیگر قسمت های ماشین می دهد. زمانی که برد دچار مشکل شود یا بسوزد، نچرخیدن لباسشویی یکی از نشانه های خرابی آن خواهد بود.

راه حل

برد دستگاه  قطعه مهم و حساسی است و باید توسط افراد متخصص عیب یابی و تعمیر شود. بنابراین از دستکاری خودسرانه آن یا تعمیر توسط افراد نابلد بپرهیزید.

مقالات مرتبط: تعویض و تعمیر برد لباسشویی بوش

خرابی برد الکترونیکی

خرابی موتور لباسشویی

در صورتی که موتور لباسشویی یا قطعات داخلی آن خراب باشد، این امر نه تنها سبب نچرخیدن دیگ لباسشویی می شود بلکه کل عملکرد لباسشویی را با مشکل مواجه می کند.

راه حل

در صورت خرابی موتور سریعا آن را تعمیر نمایید. در غیر این صورت تمامی بخش های لباسشویی دچار مشکل شده و شما باید با پرداخت هزینه ای زیاد اقدام به خرید یک لباسشویی جدید نمایید.

روش های پیشگیری از خرابی و نچرخیدن دیگ لباسشویی

شما می توانید با رعایت نکات زیر مانع از خرابی لباسشویی خود و نچرخیدن دیگ آن شوید:

  • سالانه اقدام به سرویس لباسشویی خود کنید تا در صورت خرابی جزئی و یا فرسودگی قطعات، با تشخیص زودهنگام و تعمیر آن از خسارت های بیشتر به دستگاه جلوگیری کنید. 
  • از قرار دادن حجم زیاد لباس در داخل ماشین، بیش از ظرفیت لباسشویی خودداری کنید.
  • از لباسشویی به طور مکرر و مداوم مخصوصا در ساعات اوج مصرف، استفاده نکنید.
  • هرچند وقت یکبار فیلتر لباسشویی را تمیز و آن را از گرفتگی باز کنید.
  • تعمیر لباسشویی خود را به دست تعمیرکاران کاربلد و متخصص بسپارید.

سخن آخر

نچرخیدن دیگ لباسشویی، یکی از مشکلات رایجی است که در صورت بروز آن، توصیه می شود تعمیر دستگاه را به نمایندگی مجاز و رسمی آن  بسپارید. تعمیرکاران نمایندگی مجاز تعمیرات لباسشویی بوش دارای تخصص ، تجربه و حداقل 15 سال سابقه کار در زمینه تعمیرات لوازم خانگی بوش هستند. تماس با نمایندگی 22225007-021.

سوالات متدوال

علت نچرخیدن دیگ لباسشویی چیست؟

معمولا خرابی قطعات میکروسوئیچ درب، بلبرینگ ،روتور و استاتور لباسشویی،خراب بودن سبد متحرک و … علت نچرخیدن دیگ لباسشویی هستند.

آیا استفاده نادرست از دستگاه می‌تواند باعث نچرخیدن دیگ شود؟

بله، استفاده نادرست مانند بارگذاری بیش از حد لباس یا استفاده از دستگاه در شرایط غیرمناسب می‌تواند باعث فشار زیاد بر روی موتور و سیستم چرخش شود که منجر به نچرخیدن دیگ می‌شود.

چه اقداماتی باید برای رفع مشکل نچرخیدن لباسشویی انجام دهیم؟

در ابتدا می‌توانید دستگاه را خاموش کرده و مجدداً روشن کنید تا ببینید آیا مشکل برطرف می‌شود. اگر مشکل ادامه دارد، بهتر است از یک تکنسین متخصص را جهت بررسی و تعمیر دستگاه کمک بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × سه =

محتوای مقاله برای آشنایی با نحوه کار کردن لوازم خانگی و اینکه چه مشکلی ممکن است برای آنها پیش بیاید بسیار مناسب است.
John Doe

مقالات منتشر شده

ماشین لباسشویی بوش یا ال جی
ماشین لباسشویی بوش بهتر است یا ال جی؟
مزایا و معایب ساید بای ساید بوش
مزایا و معایب یخچال ساید بای ساید بوش
علت تخلیه نکردن لباسشویی بوش
علت تخلیه نشدن آب در ماشین لباسشویی بوش
خدمات پس از فروش بوش
نمایندگی خدمات پس از فروش بوش؛ سرویس و تعمیرات تخصصی بوش
چرا-چراغ-قرمز-یخچال-روشن-می-شودشاخص
چرا چراغ قرمز فریزر بوش روشن شده است؟
ویژگی قرص ماشین ظرفشویی
انواع قرص ماشین ظرفشویی و نحوه استفاده از آن
ارور‌های  E26 | F26 و E27 | F27 لباسشویی بوش
ارور‌های  E26 | F26 و E27 | F27 لباسشویی بوش
علت-ماندن-کف-در-ماشین-ظرفشویی-شاخص
علل اصلی ماندن کف در ماشین ظرفشویی
راهنمای استفاده از ماکروفر بوش
راهنمای استفاده از ماکروفر بوش
علت-قفل-شدن-لباسشویی-بوش-شاخص
علت قفل شدن درب لباسشویی بوش