نمایندگی تعمیرات بوش

10 خط ویژه تلفن های شبانه روزی

علت خاموش شدن یخچال بوش

مهمترین علت خاموش شدن یخچال بوش

امروزه یکی از وسایل ضروری هر خانه و آشپزخانه ای یخچال فریزر است به طوریکه خاموش یا خراب شدن آن باعث مختل شدن بخشی از زندگی میشود. یخچال یکی از وسایلی است که در طول شبانه روز روشن است و بی وقفه کار میکند به جز وقت هایی که برای تمیز کردن و یخ زدایی آن را خاموش میکنید. بنابراین ممکن است نسبت به دیگر وسایل برقی خانه زودتر خراب شود به همین دلیل باید در نگهداری از آن بیشتر دقت کنید. البته خراب شدن برخی از قطعات یخچال در طول استفاده از آن امری عادی و اجتناب ناپذیر است. برای مراقبت بیشتر از یخچال بوش خود بهتر است هر 6 ماه یکبار برای سرویس آن با نمایندگی مجاز تعمیرات یخچال بوش، 021-22225007، تماس بگیرید.

با این حال بعید نیست پس از استفاده طولانی مدت از یخچال بدون هیچ مشکل قبلی دستگاه شما ناگهان خاموش شود و دیگر روشن نشود. قطعا از شرایط به وجود آمده خیلی ناراحت میشوید و در پی آن هستید تا علت خاموش شدن یخچال بوش را پیدا کنید و ترجیح میدهید با پرداخت کمترین هزینه تعمیر شود. پس طبیعی است که برایتان چنین سؤالاتی پیش بیاید که علت روشن نشدن یخچال چیست، نیاز به چه تعمیری دارد، به چه تعمیرکاری میتوانم اعتماد کنم، هزینه تعمیر و قطعات آن چقدر خواهد شد و آیا بعد از تعمیر، یخچال مانند قبل کار میکند یا نه؟

علت خاموش شدن یخچال بوش چیست؟

در صورتی که برای شما چنین مشکلی پیش آمد اصلا نترسید چرا که ما در این مقاله تمامی علل خاموش شدن و روشن نشدن یخچال بوش را بررسی کرده ایم و بهترین راه برای پیدا کردن عیب و رفع آن را کاملا توضیح داده ایم. بعد از مطالعه این مطلب شما میتوانید از علت خاموش شدن یخچال بوش خود مطلع شوید و از نگرانی دربیایید. چنان چه بعد از خواندن این مقاله هنوز برای شما ابهام یا سؤالی وجود داشت میتوانید با نمایندگی بوش تماس حاصل کنید و از مشاوران متخصص ما سؤالات خود را بپرسید. مشاوره ما کاملا رایگان بوده و سعی بر این داریم با ارائه بهترین راهکار برای مشکل پیش آمده، بعد از اتمام مکالمه شما به پاسخ سؤال خود رسیده باشید. موارد زیر برخی از علت هایی است که ممکن است موجب خاموش شدن یخچال بوش شما شود:

– مشکل برق ورودی یخچال

– خرابی ترموستات

– مشکل خرابی کمپرسور یا موتور یخچال

– مشکل خرابی تایمر و قطعات دیفراست یخچال (سیستم برفک زدایی یخچال)

– مشکل خرابی برد الکترونیکی یخچال

مشکل برق ورودی یخچال

یکی از مواردی که شاید کمتر کسی در زمان خاموش شدن یخچال به آن توجه میکند جریان برق ورودی یخچال است. منظور از جریان برق ورودی در واقع همان پریز برقی است که دو شاخه یخچال به آن متصل میشود. بنابراین قبل از هرکاری از اتصال دوشاخه به پریز برق اطمینان حاصل کنید برای این کار کافی است موارد زیر را چک کنید:

– بررسی کنتور و فیوز برق ساختمان: در ابتدا کنتور و فیوز برق را چک کنید چراکه احتمال دارد کنتور و یا فیوز برق قطع و یا از جا درآمده باشد.

– بررسی سالم بودن پریز برق موردنظر: برای اینکه مطمئن شوید پریز برقی که برای اتصال یخچال از آن استفاده میکنید سالم است و مشکلی ندارد یکی دیگر از وسایل برقی منزل را به آن وصل کنید تا از سالم بودن آن مطمئن شوید.

– بررسی دو شاخه برق خود یخچال: یکی دیگر از مواردی که ممکن است در جریان برق ورودی موجب مشکل شود دو شاخه برق خود یخچال میباشد که در محل اتصال به پریز برق گاهی اوقات دچار قطعی میشود. توصیه میکنیم این مورد را نیز بررسی کنید.

خرابی ترموستات

ترموستات یا همان رله دما در یخچال وظیفه دارد دمای داخل یخچال را به طور خودکار کنترل نماید و دمای فضای داخلی آن را ثابت نگه دارد. همچنین ترموستات وظیفه خاموش و روشن کردن موتور یا کمپرسور در یخچال را بر عهده دارد. میتوان گفت در حال حاضر تمامی یخچال ها دارای امکان تنظیم دما هستند به این معنا که بعد از اینکه شما دمای یخچال خود را بر یک روی مقداری مشخص قرار دادید ترموستات تشخیص میدهد که دمای داخلی یخچال همیشه باید به همین میزان باشد، بنابراین زمانی که دما به مقدار تنطیم شده رسید ترموستات، موتور را به صورت خودکار خاموش میکند.

در صورتی که دمای فضای داخلی یخچال گرم شود و مقدار دما بیش از حد تنظیم شده شود ترموستات، موتور یا کمپرسور یخچال شروع به کار میکند تا زمانی که دمای یخچال به همان میزان تنظیم شده برسد، سپس مجددا ترموستات خود به خود کمپرسور را متوقف میکند. در واقع هر مشکلی برای ترموستات یخچال پیش بیاید بر روی کارایی موتور تأثیر مستقیم دارد. به طوریکه یا یخچال روشن نمیشود و یا یکسره کار میکند.

از جمله علائمی که میتوان خاموش شدن یخچال بوش را از خرابی ترموستات دانست موارد زیر هستند:

– در صورتی که متوجه شدید موتور یا کمپرسور یخچال به طور مداوم و پیوسته کار میکند، بدون شک ترموستات خراب است چراکه اگر ترموستات سالم بود دمای داخلی یخچال را تشخیص میداد و کمپرسور را متوقف میکرد. پس در این حالت دما را تشخیص نمیدهد و موتور به طور مداوم در حال کار کردن است.

– اگر دمای داخلی یخچال افزایش پیدا کرده باشد و سرد نباشد، از علائم خرابی ترموستات است زیرا در این حالت ترموستات قدرت تشخیص دمای فضای داخلی یخچال را نداشته و نمیتواند به موتور دستور دهد تا دمای یخچال را کاهش دهد و به میزان مشخص شده برساند.

– اگر سیم های ترموستات پس از جدا شدن از بدنه یخچال مستقیما به هم متصل باشند و موتور یخچال هم روشن شود خرابی ترموستات آن قطعی است.

– ممکن است طی یک مدت طولانی از یخچال بوش خود صدایی شبیه کلیک متوجه شوید این صدا خود نشاندهنده خرابی ترموستات نیز میباشد. زیرا بعد از اینکه ترموستات به موتور فرمان دهد یک صدای کلیک میشنوید و بعد از آن کمپرسور شروع به کار میکند. در صورتی که اگر ترموستات خراب باشد پس از صدای کلیک کمپرسور کار نمیکند و صدای کلیک را چندین بار خواهید شنید.

– اگر موتور یخچال سرد باشد نشانه خرابی ترموستات میباشد. برای اینکه متوجه دمای کمپرسور شوید به پشت یخچال بروید و در پایین آن با دست زدن دمای موتور یخچال را بررسی کنید.

خرابی ترموستات

مشکل خرابی کمپرسور یا موتور یخچال

مهم ترین و اصلی ترین قسمت یک یخچال موتور و یا کمپرسور آن است چرا که بدون وجود آن یا سوختن آن یخچال اصلا کار نمیکند. کمپرسور با موتور هیچ فرقی نمیکند یعنی در واقع کمپرسور همان موتور یخچال است که سالم بودن و درست کار کردن آن نقش بسیار مهمی در خاموش شدن یخچال دارد. موتور از طریق لوله هایی که در پشت یخچال تعبیه شده است باعث خنک شدن آن میشود.

موارد زیر از جمله علل هایی هستند که میتوان از طریق آنها متوجه شد که خرابی موتور یا کمپرسور موجب روشن نشدن یخچال بوش میباشد.

– در صورتی که فن موتور کار نکند نشان دهنده خرابی کمپرسور است.

– در صورتی که اتصالات برق سوخته باشد بدون شک موتور خراب شده است

– در صورتی که سیم های داخلی موتور سوخته باشد، کمپرسور دیگر کار نمیکند.

– در صورتی که متوجه شوید موتور مدتی طولانی کار نمیکند نشان دهنده خرابی کمپرسور است.

– در صورتی که دمای یخچال به اندازه ی کافی سرد نباشد – در صورتی که مواد داخل یخچال گرم شوند بدون شک موتور خراب شده است.

مشکل خرابی تایمر و قطعات دیفراست یخچال

سیستم دیفراست در یخچال در واقع سیستمی است که وظیفه دارد برفک های یخچال را ذوب کند. امروزه با وجود چنین سیستمی در یخچال های تولید شده دیگر نیازی نیست فریزر را خودتان یخ زدایی کنید. سیستم دیفراست در یخچال های بوش این گونه کار میکند که هر 6 تا 8 ساعت به صورت خودکار شروع به کار میکند و هیترالمنت را داخل فریزر به کار می اندازد تا برفک ها را آب کند. تقریبا 12 تا 25 دقیقه آب شدن برفک های فریزر زمان میبرد.

زمانی که متوجه شدید یخچال فریزر شما پر از برفک شده و دمای آن نیز بسیار زیاد شده است میتوانید بفهمید که به هیترالمنت فرمانی برای ذوب کردن برفک ها ارسال نمی شود و تایمر دیفراست یخچال بوش شما خراب شده است. در صورتی که فکر کردید روشن نشدن یخچال بوش شما به علت خرابی تایمر دیفرانست است حتما زمان بندی آن را بررسی نمایید.

مشکل خرابی تایمر و قطعات دیفراست یخچال

مشکل خرابی برد الکترونیکی یخچال

برد الکترونیکی یخچال در واقع یکی از مهمترین اجزای یخچال است که اجزای اصلی مانند موتور و فن یخچال را تحت کنترل خود دارد. امروزه در تولید یخچال فریزرها برای کاهش مصرف انرژی به جای دیفراست از برد الکترونیکی استفاده میشود که به همین دلیل علاوه بر کمپرسور و فن وظیفه کنترل درب های یخچال، تمامی سنسورها، یخسازها و دیگر اجزای یخچال برعهده برد الکترونیکی میباشد.

کنترل کردن چندین بخش به صورت همزمان بدون شک وظیفه ی سنگینی است بنابراین اگر برد الکترونیکی خراب شود یخچال روشن نخواهد شد. از جمله علائمی که میتوان به خرابی برد یخچال پی برد موارد زیر هستند:

– در صورتی که متوجه شدید فضای داخلی یخچال سرد نیست و موتور یخچال خاموش باشد و دو فن در حال کار کردن باشند برد الکترونیکی یخچال خراب شده است.

– در صورتی که فن ها کار نکنند و فضای داخلی یخچال سرد نباشد.

– در صورتی که از فن های یخچال صدای اضافی شنیده شود.

– فضای داخلی یخچال صدای بدی بدهد و سرد نباشد.

– برفک های یخچال به آرامی شروع به یخ زدن بکنند.

مقالات مرتبط: تست، عیب یابی و تعمیر برد یخچال فریزر بوش

نتیجه گیری

تمامی مواردی که گفته شد مهمترین علت خاموش شدن یخچال بوش بودند که ما سعی کردیم با بررسی آنها به شما کمک کنیم تا زودتر به علت روشن نشدن یخچال بوش خود پی ببرید و قبل از اینکه بیشتر هزینه بردار شود اقدام به تعمیر و رفع عیب آن نمایید. دقت داشته باشید یخچال بوش از قطعات حساسی تشکیل شده بنابراین نمیتوان تعمیر آن را به دست هرکسی سپرد بهترین راه برای تعمیر آن تماس با نمایندگی مجاز تعمیر یخچال بوش میباشد.

میتوانیم به جرأت بگوییم ما بهترین نمایندگی تعمیرات یخچال بوش هستیم که در سریع ترین زمان و مناسب ترین قیمت تعمیرکار متخصص و با تجربه خود را به محل شما میفرستیم. تنها با یک تماس میتوانید با ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + پنج =

محتوای مقاله برای آشنایی با نحوه کار کردن لوازم خانگی و اینکه چه مشکلی ممکن است برای آنها پیش بیاید بسیار مناسب است.
John Doe

مقالات منتشر شده

روشن شدن چراغ نمک ظرفشویی
چرا چراغ نمک ماشین ظرفشویی روشن می شود؟
تنظیم درجه یخچال قدیمی
درجه یخچال قدیمی چگونه تنظیم می شود؟
ارور-تاپ-کلوز-Tap-Closed-ماشین-لباسشویی-بوش-شاخص
ارور تاپ کلوز Tap Closed ماشین لباسشویی بوش
ماشین لباسشویی بوش یا ال جی
ماشین لباسشویی بوش بهتر است یا ال جی؟
مزایا و معایب ساید بای ساید بوش
مزایا و معایب یخچال ساید بای ساید بوش
علت تخلیه نکردن لباسشویی بوش
علت تخلیه نشدن آب در ماشین لباسشویی بوش
خدمات پس از فروش بوش
نمایندگی خدمات پس از فروش بوش؛ سرویس و تعمیرات تخصصی بوش
چرا-چراغ-قرمز-یخچال-روشن-می-شودشاخص
چرا چراغ قرمز فریزر بوش روشن شده است؟
ویژگی قرص ماشین ظرفشویی
انواع قرص ماشین ظرفشویی و نحوه استفاده از آن
ارور‌های  E26 | F26 و E27 | F27 لباسشویی بوش
ارور‌های  E26 | F26 و E27 | F27 لباسشویی بوش