نمایندگی تعمیرات بوش

10 خط ویژه تلفن های شبانه روزی

تعمیر برد ظرفشویی بوش

تست، عیب یابی و تعمیر برد یخچال فریزر بوش

یکی از قطعات مهم و حیاتی در یخچال فریزرها که حکم مغز دستگاه را دارد، برد الکترونیکی یخچال است. برد یخچال فریزر مسئول نظارت برعملکرد سایر قطعات دستگاه است، و در صورت خرابی می تواند عملکرد کل یخچال فریزر را مختل کند. از این رو تعمیر برد یخچال امری ضروریست که باید در سریع ترین زمان ممکن و توسط تکنسین متخصص انجام گیرد تا آسیب جدی به دستگاه شما وارد نشود.

در این مقاله از نمایندگی تعمیرات یخچال فریزر بوش، به بررسی علت خرابی برد، علائم خرابی، آموزش تعمیر برد و احتساب هزینه تعمیرات می پردازیم.

نحوه عملکرد برد یخچال

امروزه به دلیل افزایش کارایی و امکانات موجود در یخچال های برند بوش، از قطعات بسیار پیشرفته و حساس در ساخت این یخچال ها استفاده شده است. یکی از این قطعات مهم برد الکترونیکی است. شاید از خود بپرسید برد الکترونیکی چیست، در کجای یخچال قرار گرفته، وظیفه آن چیست، اگر خراب شود چه اتفاقی می افتد و برای تعمیر برد یخچال بوش باید چه کرد.

در پاسخ باید گفت برد الکترونیکی از مجموعه ای از خازن ها یا چیپ ها ساخته شده که در داخل یا روی بدنه یخچال قرار می گیرد و عملکرد آن شبیه مغز انسان است. اگر مغز انسان از کار بیفتد چه می شود؟ واضح است که دیگر هیچ بخشی از بدن قادر به انجام کاری نخواهد بود و نمی تواند حتی کوچکترین حرکت مفیدی را انجام دهد زیرا کسی نیست که دستورات لازم را صادر کند. برد هم به همین صورت عمل می کند. در واقع وظیفه اصلی برد الکترونیکی هدایت، کنترل و نظارت بر سایر قطعات یخچال مانند فن، کمپرسور، یخساز و … است و بدون آن ایجاد همچین هماهنگی غیر ممکن خواهد بود.

بنابراین، برد از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و اگر کوچکترین عیبی پیدا کند کل یخچال از کار می افتد. به عنوان مثال، اگر خازن مربوط به فرایند دیفراست بر روی برد خراب شود، اختلال در دیفراست یخچال ایجاد می شود و یخچال قادر به خنک کردن نخواهد بود. سعی کنید از کارهایی که منجر به آسیب به برد یخچال می شود جلوگیری کنید و تا می توانید در حفظ و نگهداری این قطعه ارزشمند بکوشید.

نحوه عملکرد برد یخچال

علت خرابی برد یخچال فریزر

در ادامه به بررسی 3 عامل مهمی که سبب خرابی برد الکترونیکی در یخچال می شوند می پردازیم:

نوسانات برقی

نوسانات برقی می‌توانند باعث افزایش ولتاژ ورودی به برد یخچال شوند. این افزایش ولتاژ ممکن است باعث خرابی قطعات الکترونیکی موجود در برد شود. قطعاتی مانند ترانزیستورها، مقاومت‌ها و خازن‌ها ممکن است در برابر ولتاژهای بالا آسیب ببینند و عملکرد صحیح خود را از دست دهند. همچنین کاهش ولتاژ هم ممکن است باعث عدم تغذیه صحیح قطعات الکترونیکی و خرابی و عملکرد نامناسب برد یخچال شود.

تماس آب با برد

تماس آب با برد یخچال می‌تواند به عنوان یکی از عوامل اصلی خرابی برد یخچال عمل کند. آب می‌تواند از طریق نشتی‌ها، رطوبت بیش از حد، یا تماس مستقیم با برد به داخل یخچال نفوذ کند و باعث خرابی قطعات الکترونیکی شود.

خرابی قطعات یخچال

یکی از علل شایع خرابی برد یخچال، خرابی قطعات الکترونیکی موجود در برد است. این قطعات ممکن است به دلیل عوامل مختلفی خراب شوند.

علائم خرابی برد یخچال فریزر

روزانه مشتریان زیادی با ما تماس می گیرند و می پرسند چگونه بفهمیم برد یخچال بوش خراب شده است، روش های تشخیص خرابی برد یخچال بوش چیست و نشانه های خرابی برد یخچال بوش چیست. برای اینکه بفهمید برد یخچال بوش خراب شده است یا نه، ما در ادامه مهمترین و رایج ترین نشانه های خرابی برد یخچال بوش را برای شما توضیح می دهیم تا بتوانید برد معیوب را به درستی تشخیص دهید. ولی باز هم توصیه می کنیم که تست، عیب یابی و تعمیر برد یخچال بوش را حتما به یک فرد خبره بسپارید و خودتان دست به کار نشوید.

علائم خرابی برد یخچال فریزر

نمایش ارور E10 یا E20

در یخچال های جدید یک صفحه نمایشگر یا دیسپلی وجود دارد که وظیفه اصلی آن نمایش ارورها یا کدهای خطای یخچال است. هر کدام از این ارورها مربوط به یک قطعه از یخچال است و در واقع به کاربر کمک می کند تا متوجه شود کدام قطعه از یخچال خراب شده و سریعا اقدام به تعمیر آن کند. زمانی که ارور E20 یا ارور E10 بر روی صفحه نمایشگر یخچال بوش نمایش داده می شود نشاندهنده خرابی برد الکترونیکی است.

اگر شما این ارور را بر روی صفحه نمایشگر دیدید به احتمال 80 در صد برد یخچال دچار خرابی و نقص شده است. نگران نباشید با ما تماس بگیرید تا در کمتر از یک ساعت جهت تعمیر برد یخچال بوش به منزل شما بیاییم. ارزان ترین هزینه تعمیرات برد یخچال بوش را از ما دریافت کنید.

روشن نشدن یخچال بوش

یکی دیگر از نشانه های خراب بودن برد یخچال بوش، خاموش شدن یخچال به مدت طولانی است. اگر دیدید تمامی قطعات یخچال مانند موتور، فن، یخساز، المنت و … سالم هستند ولی یخچال روشن نمی شود، می توان گفت برد یخچال خراب شده است.

خاموش شدن ناگهانی یخچال بوش

اگر یخچال در حین کار به طور ناگهانی خاموش و مجددا روشن شد، می توان گفت برد یخچال خراب شده است. اگر این کار چندین بار در روز اتفاق افتاد حتما با یک تکنسین در زمینه تعمیرات برد بوش مشورت کنید و از او بخواهید برد را تست و بازبینی کند.

اجرا نشدن فرمان مشخصی از یخچال بوش

در صورتی که یکی از قطعات یخچال شما کاملا سالم باشد ولی فرمان مربوط به آن توسط یخچال اجرا نشود، نشاندهنده این است که برد یخچال خراب شده زیرا برد دستور اجرا را صادر نمی کند. باز هم خیلی دقیق سیم کشی های یخچال را بررسی کنید، ممکن است خرابی از قطع سیم ها نیز باشد. ولی اگر سیم ها وصل بودند شک نکنید که برد یخچال بوش خراب شده است.

اگر با خواندن موارد بالا باز هم در تشخیص خرابی برد یخچال بوش شک داشتید با 22225007-021 تماس بگیرید و از مشاوره رایگان نمایندگی بوش بهره مند شوید. تکنسین های ماهر ما در زمینه تعمیرات برد یخچال بوش در هر ثانیه آماده راهنمایی و ارائه خدمت به شما شهروندان عزیز هستند.

برفک زدن یخچال

خرابی برد، بر عملکرد صحیح دیفراست تاثیر می گذراد و این امر سبب ایجاد شدن برفک و یخ می‌باشد.

صداهای غیر عادی:

اگر یخچال شما صداهای غیرعادی مانند صدای بلند، صدای وزوز یا صدای تیک‌تیک می‌دهد، احتمالاً برد آن دچار خرابی شده است.

خراب شدن فن

اگر فن یخچال شما کار نمی‌کند و هوا در داخل یخچال به درستی تهویه نمی‌شود، ممکن است برد آن دچار خرابی شده باشد.

تعمیر برد یخچال بوش

با توجه به وظیفه مهمی که برد بر عهده دارد، اگر این قطعه یخچال بوش دچار نقصی شود، فاجعه بزرگی رخ می دهد و باید سریعا آن را تعمیر و یا تعویض کنید. در چنین شرایطی حواستان باشد که خودتان یخچال را دستکاری نکنید و بگذارید یک تعمیرکار و تکنسین حرفه ای جهت تعمیر برد بوش اقدام کند. علاوه بر این، عقب انداختن تعمیر برد یخچال فریزر بوش، به ویژه برد یخچال بوش، باعث می شود که خرابی شدیدتر شود و کلا یخچال از کار بیفتد به طوری که حتی تعمیرکار هم نتواند برای تعمیر آن کاری انجام دهد.

بدون شک برای تعمیر برد یخچال بوش، بهترین گزینه تماس با نمایندگی قطعات یخچال بوش است. ما به عنوان بهترین نمایندگی تعمیر یخچال بوش در تهران می توانیم برد یخچال شما را به گونه ای تعمیر کنیم که حتی بهتر از روز اول کار کند! ما به ازای کاری که انجام می دهیم به شما ضمانت شش ماهه می دهیم و اگر مجددا برد یخچال بوش دچار خرابی شد، تعمیرات برد بوش به صورت رایگان انجام می شود. پس همین الان با 22225007-021 تماس بگیرید. گاهی اوقات، افراد تصور می کنند که تعمیر برد یخچال بوش اهمیت زیادی ندارد و خودشان با دانش اولیه و مهارتی کم می توانند آن را تعمیر کنند. این تصور کاملا اشتباه است و شما نمی توانید این کار را بدون حضور یک تکنسین حرفه ای انجام دهید. حتی می توان گفت تعمیر برد یخچال بوش کار هر تکنسینی نیست و باید کسی را انتخاب کنید که در این زمینه بسیار قوی و ماهر باشد.

تعمیر برد یخچال بوش

تکنسین در ابتدا باید با دقت بالا و حوصله بسیار به عیب یابی و تست برد یخچال بوش بپردازد و ببیند مشکل از کدام قطعه برد است. تشخیص اینکه کدام قطعه از برد معیوب شده و آیا برد یخچال قابل تعمیر است یا باید آن را تعویض کنیم، مهم ترین وظیفه تکنسین می باشد. اگر تکنسین نتواند عیب یابی و تست برد یخچال بوش را به درستی انجام دهد امکان دارد یخچال شما دیگر روشن نشود و مجبور شوید دستگاه جدیدی بخرید.

پس در تعمیر برد بوش کوتاهی نکنید. توصیه ما به شما این است که با نمایندگی مجاز تعمیر یخچال بوش تماس بگیرید. با این کار شما با خیال راحت تعمیر برد یخچال بوش را به افرتدی کاردان در این زمینه می سپارید. پس با 22225007-021 تماس گرفته و بخواهید تعمیرکاری که بیش از بیست سال سابقه در زمینه تعمیرات برد یخچال بوش را دارد به منزل شما بفرستند. در ضمن، ما قول می دهیم به ازای این تعمیرات کمترین هزینه را از شما دریافت کنیم.

مراحل تعویض برد یخچال بوش

در صورتی که می خواهید برد یخچال بوش خود را تعویض کنید بهتر است این کار توسط یک تکنسین انجام شود. ولی اگر فکر می کنید خودتان می توانید این کار را انجام دهید مراحل زیر را قدم به قدم انجام دهید:

– مرحله اول

ابتدا باید یخچال را از برق بیرون بکشید و اگر دسترسی به برد یخچال ندارید، یخچال را جلو بکشید تا تسلط کامل بر آن داشته باشد. با توجه به مدل یخچال، جای قرار گرفتن برد هم متفاوت خواهد بود.

– مرحله دوم

اصولا تمامی بردها دارای یک پوشش هستند، آن پوشش را با استفاده از پیچ گوشتی از روی برد یخچال بردارید.

– مرحله سوم

سیم های متصل شده به برد را با دقت جدا کنید. می توانید قبل از این کار یک عکس از صفحه برد و اتصالات آن بگیرید که در هنگام نصب برد جدید یخچال سردرگم نشوید.

– مرحله چهارم

برد را از یخچال جدا کنید و به جای آن برد جدید را نصب کنید.

هزینه تعمیرات برد یخچال فریزر بوش

قطعا زمانی که برد یخچال فریزر بوش خراب می شود و تصمیم به تعمیر آن می گیرید، می خواهید هزینه تعمیرات برد یخچال فریزر بوش کمترین مقدار ممکن باشد. ما به شما حق می دهیم ولی حواستان باشد گول ارزانی را نخورید. بسیاری از افراد سودجو به شما می گوییند ما کمترین هزینه را به ازای تعمیر برد یخچال می گیریم ولی بعد از مدتی مجددا برد دچار خرابی می شود. حتی ممکن است برد یخچال دیگر قابل تعمیر نباشد! پس به هرکسی اعتماد نکنید.

به طور کلی هزینه تعمیر انواع برد براساس مدل برد، مدل یخچال و نوع مشکل پیش آمده تعیین می شود. اگر می خواهید هزینه تعمیرات برد الکترونیکی یخچال فریزر بوش به کمترین مقدار ممکن برسد و بهترین تعمیر را داشته باشید با 22225007-021 تماس بگیرید. هدف ما تعمیر برد یخچال بوش با مناسب ترین قیمت و بهترین کیفیت است تا بتوانیم رضایت مشتریان زیادی را کسب کنیم.

سخن آخر

تعمیر برد یخچال بسیار حائز اهمیت است و برای جلوگیری از خرابی‌های ناخواسته و هزینه‌بر باید به علل خرابی برد توجه کرده و اقدامات مناسب را انجام دهید. در این مقاله، به بررسی علل خرابی برد یخچال, علائم خرابی آن و نحوه تعمیر برد پرداختیم. و در آخر با انجام اقدامات مناسب و نگهداری صحیح، می‌توانید عمر مفید برد یخچال را افزایش داده و از عملکرد بهینه آن لذت ببرید.

سوالات متداول

آیا می‌توانیم برد یخچال را خودمان تعمیر کنیم؟

اگر دارای تجربه و دانش کافی در زمینه تعمیرات الکترونیکی هستید، ممکن است بتوانید برد یخچال را خودتان تعمیر کنید. اما در غیر این صورت نیاز است از یک تکنسین مجرب کمک بگیرید.

چه مراحلی برای تعمیر برد یخچال وجود دارد؟

مراحل تعمیر برد یخچال شامل عیب یابی قطعه، تعویض قطعات خراب، تست و عیب‌یابی قطعات جدید، تست عملکرد برد و تنظیمات لازم می‌شود.

چگونه می‌توانیم از خرابی برد یخچال جلوگیری کنیم؟

برای جلوگیری از خرابی برد یخچال، مهم است که از محافظ برق استفاده کنید. رطوبت بیش از حد و تماس آب با برد را کنترل کنید و به صوررت دوره ای اقدام به سرویس یخچال نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − 8 =

محتوای مقاله برای آشنایی با نحوه کار کردن لوازم خانگی و اینکه چه مشکلی ممکن است برای آنها پیش بیاید بسیار مناسب است.
John Doe

مقالات منتشر شده

علت تخلیه نکردن لباسشویی بوش
علت تخلیه نشدن آب در ماشین لباسشویی بوش
خدمات پس از فروش بوش
نمایندگی خدمات پس از فروش بوش؛ سرویس و تعمیرات تخصصی بوش
چرا-چراغ-قرمز-یخچال-روشن-می-شودشاخص
چرا چراغ قرمز فریزر بوش روشن شده است؟
ویژگی قرص ماشین ظرفشویی
انواع قرص ماشین ظرفشویی و نحوه استفاده از آن
ارور‌های  E26 | F26 و E27 | F27 لباسشویی بوش
ارور‌های  E26 | F26 و E27 | F27 لباسشویی بوش
علت-ماندن-کف-در-ماشین-ظرفشویی-شاخص
علل اصلی ماندن کف در ماشین ظرفشویی
راهنمای استفاده از ماکروفر بوش
راهنمای استفاده از ماکروفر بوش
علت-قفل-شدن-لباسشویی-بوش-شاخص
علت قفل شدن درب لباسشویی بوش
تعویض قفل درب یا میکروسوئیچ لباسشویی
تعویض میکروسوئیچ درب لباسشویی
سوختن-کولر-گازی-بوش-شاخص
علت سوختن کمپرسور کولر گازی