نمایندگی تعمیرات بوش

10 خط ویژه تلفن های شبانه روزی

تنظیم درجه یخچال بوش

تنظیم درجه یخچال بوش

معمولاً یکی از مهم‌ترین نگرانی‌های کاربران، چگونگی تنظیم درجه یخچال است. چون هر گونه اشتباه در این موضوع می‌تواند به قیمت فساد مواد غذایی و حتی آسیب دیدن یخچال تمام شود. از سوی دیگر برند بوش یکی از معتبرترین برندهای سازنده لوازم خانگی در جهان است که در عین سادگی سیستم، تلاش کرده تا کاربران خود را نسبت به انجام امور اولیه دستگاه آگاه کرده باشد. در ادامه این مقاله قصد داریم تا به شما چگونگی تنظیم درجه یخچال بوش را آموزش دهیم.

چرا تنظیم دمای یخچال بوش مهم است؟

شرایط بهینه نگهداری مواد غذایی، تابع یک بازه دمایی به خصوصی است، که اگر بنا به هر دلیل از بازه مذکور فاصله بگیرند، دچار انجماد یا کپک زدگی می‌شوند. لذا همواره باید در تنظیم دمای یخچال فریزر نهایت دقت را به عمل آورد. به عنوان مثال، مناسب‌ترین درجه یخچال بوش در فصل بهار و پاییز در بازه ۳ تا ۵ درجه سانتیگراد و در فصل تابستان در بازه ۴ تا ۵ درجه سانتیگراد و در فصل زمستان نیز در حدود 3 تا 4 درجه سانتیگراد می‌باشد.

روش‌های حفظ درجه یخچال فریزر بوش

گذشته از موضوع تنظیم درجه یخچال، نگه داشتن دما در بازه مورد نظر نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. چون گاهی اوقات رفتارهای ما به گونه‌ای است که باعث تغییر دمای تنظیم شدۀ یخچال می‌شویم. ما این موضوع را از دو دیدگاه مورد بررسی قرار می‌دهیم:

روش‌های حفظ درجه یخچال فریزر بوش

  • حفظ درجه یخچال بوش بر اساس محیط داخلی یخچال
  • حفظ درجه یخچال بوش بر اساس محیط خارجی یخچال

از لحاظ محیط داخلی توجه داشته باشید که هیچ گاه غذا را به صورت داغ در داخل یخچال قرار ندهید. چرا که بخار حاصل از حرارت بالای غذا باعث بر هم خوردن نظم دمایی یخچال خواهد شد و ضمن فشار بر کمپرسور یخچال، برای جبران مقدار گرمای وارد شده به داخل یخچال، باعث افزایش مصرف انرژی و بالا رفتن ریسک فساد مواد غذایی خواهد شد.

از این گذشته، در نگهداری مواد غذایی، بهتر است این کار بر اساس محتوای رطوبتی مواد غذایی انجام شود. برای این منظور مواد غذایی کم رطوبت مثل سبزیجات و میوه‌ها را در قسمت جامیوه‌ای یخچال قرار دهید تا گاز اتیلن موجود در آنها دفع شود. برای پر کردن کشوی جامیوه‌ای بهتر است که به پر بودن دو سوم آن اکتفا کنید.

اما از لحاظ محیط بیرونی باید به نکاتی توجه داشته باشید که باعث افزایش دمای یخچال نشود. این عوامل عبارتند از:

  • یخچال را در مجاورت منابع گرمایی مثل اجاق گاز، شوفاژ، پکیج، هیتر و … قرار ندهید.
  • یخچال را در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار ندهید.
  • یخچال را در مجاورت درب یا پنجره مشرف به محیط باز بیرون قرار ندهید.

تنظیم دمای یخچال بوش

هر چند امروزه تمامی یخچال‌ها با استفاده از سنسورهای دمایی خاصی که دارند دما را گزارش می‌دهند، اما برخی از گزارشات حاکی از آن هستند که داده‌های دریافتی از سوی یخچال تفاوت‌هایی با واقعیت دارند. به عنوان مثال ایجاد اختلال در سنسورهای یخچال و یا عوامل دیگر می‌تواند دمای صحیح را به ما گزارش ندهد. به همین دلیل گاهی اوقات بهتر است که به صورت دستی اقدام به اندازه‌گیری دمای دستگاه کنیم تا بتوانیم یک تنظیم دمای با دقت انجام دهیم.

شناسایی دمای درست یخچال

شاید بتوان گفت که مناسب‌ترین و ساده‌ترین روش برای اندازه‌گیری دمای یخچال بوش استفاده از یک دماسنج باشد. برای این منظور یک دماسنج آنالوگ یا دیجیتال خریداری کنید و گاهی اوقات آن را در داخل یخچال قرار دهید تا دمای صحیح یخچال را مشخص کند.

رفع تغییرات ناگهانی دمای یخچال بوش

بنا به دلایل مختلف، ممکن است دمای یخچال بوش تغییر کند. یکی از این عوامل می‌تواند آسیب دیدگی لاستیک دور درب یخچال بوش باشد. بدین ترتیب هوای خنک می‌تواند به مرور زمان از محل پارگی لاستیک دور درب به بیرون نشت کند. برای آزمایش لاستیک دور درب یخچال بوش از یک کاغذ یا کارت ویزیت استفاده کنید و آن را بین درب و بدنه یخچال قرار دهید؛ به طوری که تا حدودی بیرون بماند. حال اگر برای بیرون کشیدن کاغذ نیاز به نیروی نسبتاً زیادی داشته باشید، نشان دهنده درست بودن عملکرد لاستیک دور درب است. اما اگر کاغذ به سادگی به بیرون کشیده شود، نشان دهنده آسیب دیدگی لاستیک دور درب خواهد بود.

در برخی موارد ممکن است کویل‌های کندانسور که کار تولید هوای خنک را انجام می‌دهند، بر اثر گرد و غبار یا پرزهای محیطی مسدود شوند. برای این منظور بهتر است که با استفاده از یک فرچه و جاروبرقی آنها را غبارگیری کنید.

از سوی دیگر در چیدمان مواد غذایی در داخل یخچال به گونه‌ای عمل کنید که مواد غذایی یخچال را بیش از حد پر نکنند و جریان هوای خنک در داخل یخچال به خوبی صورت پذیرد.

مقالات مرتبط: علت نوسان دما یخچال بوش چیست؟

 نکات مهم برای تنظیم نگه داشته شدن دمای یخچال بوش

 نکات مهم برای تنظیم نگه داشته شدن دمای یخچال بوش

  • غذاهای پخته یا آماده شده را پس از دو ساعت در یخچال قرار دهید تا به اندازه کافی خنک شوند.
  • برای باز شدن یخ مواد غذایی که از فریزر خارج کرده‌اید، آنها را در دمای محیط قرار ندهید. بلکه در یخچال نگهداری کنید.
  • اگر دمای اتاق در بازه ۲۵ تا ۳۲ درجه سانتیگراد است، مواد غذایی فاسد شدنی را بیش از دو ساعت در خارج از یخچال نگهداری نکنید.
  • همیشه برای شرایط قطعی برق آمادگی لازم را داشته باشید.
  • در صورت قطع شدن برق منزل سعی کنید تا حد امکان از یخچال و فریزر استفاده نکنید و درب آنها را بسته نگه دارید.
  • اگر یخچال بوش شما قدیمی است و سنسور دما ندارد، حتماً از دو دماسنج برای اندازه‌گیری دما در بالا و پایین یخچال استفاده کنید. توجه داشته باشید که در هر دو نقطه باید دمای ۴ درجه سانتیگراد داشته باشید.

 سخن پایانی

تنظیم درجه یخچال در تمامی برندها یک موضوع مهم و حساس به حساب می‌آید. ما در این مقاله به تشریح این موضوع پرداختیم که دمای یخچال بوش را چگونه تنظیم کنیم تا از بالاترین راندمان و مناسب‌ترین شرایط نگهداری مواد غذایی برخوردار باشیم. روش‌های تنظیم و حفظ درجه یخچال بسیار ساده هستند؛ ولی گاهی اوقات بنا به دلایل فنی و بروز اختلال در یکی از قطعات یخچال، شاهد عدم موازنه دمای یخچال خواهیم بود که در این صورت بهتر است از یک تعمیرکار متخصص یخچال بوش کمک بخواهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − 5 =

محتوای مقاله برای آشنایی با نحوه کار کردن لوازم خانگی و اینکه چه مشکلی ممکن است برای آنها پیش بیاید بسیار مناسب است.
John Doe

مقالات منتشر شده

روشن شدن چراغ نمک ظرفشویی
چرا چراغ نمک ماشین ظرفشویی روشن می شود؟
تنظیم درجه یخچال قدیمی
درجه یخچال قدیمی چگونه تنظیم می شود؟
ارور-تاپ-کلوز-Tap-Closed-ماشین-لباسشویی-بوش-شاخص
ارور تاپ کلوز Tap Closed ماشین لباسشویی بوش
ماشین لباسشویی بوش یا ال جی
ماشین لباسشویی بوش بهتر است یا ال جی؟
مزایا و معایب ساید بای ساید بوش
مزایا و معایب یخچال ساید بای ساید بوش
علت تخلیه نکردن لباسشویی بوش
علت تخلیه نشدن آب در ماشین لباسشویی بوش
خدمات پس از فروش بوش
نمایندگی خدمات پس از فروش بوش؛ سرویس و تعمیرات تخصصی بوش
چرا-چراغ-قرمز-یخچال-روشن-می-شودشاخص
چرا چراغ قرمز فریزر بوش روشن شده است؟
ویژگی قرص ماشین ظرفشویی
انواع قرص ماشین ظرفشویی و نحوه استفاده از آن
ارور‌های  E26 | F26 و E27 | F27 لباسشویی بوش
ارور‌های  E26 | F26 و E27 | F27 لباسشویی بوش