نمایندگی تعمیرات بوش

10 خط ویژه تلفن های شبانه روزی

نوسان دمای یخچال

علت نوسان دما یخچال بوش چیست؟

یخچال فریزر بوش یکی از مهمترین لوازم خانگی است که به دلیل کیفیت بالای ساختش، در هر خانه و آشپزخانه ای وجود دارد و بیشترین فروش را نسبت به سایر برندها داشته است. با این وجود، یخچال بوش نیز به دلیل استفاده شبانه روزی، ممکن است گاهی دچار مشکلاتی شود که شما را سردرگم کند. یکی از این مشکلات، نوسان دما یخچال بوش است که روزانه افراد زیادی با آن روبرو میشوند و به دنبال یافتن علت نوسان دما یخچال بوش هستند. ناگفته نماند که یکی از مزایای یخچال های بوش که امروزه تولید میشوند وجود نمایشگری است که به شما دمای فضای داخلی یخچال و فریزر را نمایش میدهد، در نتیجه شما به راحتی می توانید این نوسان دما را تشخیص دهید.

معمولا دمای مناسب برای یخچال 3+ سانتی گراد و به عبارتی 37+ فارنهایت و برای فریزر 18- سانتی گراد و یا صفر درجه فارنهایت میباشد. بنابراین اگر متوجه شدید دمای یخچال فریزر بوش شما دائما در حال تغییر دما و سرد و گرم شدن است بدون شک برای یکی از قسمت ها و یا قطعات یخچال مشکلی پیش آمده است. ما به شما توصیه میکنیم برای اینکه بتوانید از یخچال فریزر بوش خود به مدت طولانی استفاده کنید و متحمل هزینه های اضافی نشوید هر 6 ماه یک بار برای سرویس با نمایندگی مجاز تعمیر یخچال بوش تماس بگیرید.

در صورت بروز نوسانات دمای یخچال اصلا نگران نشوید زیرا ما در این مقاله به هرآنچه که موجب علت نوسان دما یخچال بوش میشود پرداخته ایم تا شما بتوانید راحت تر عیب یخچال را متوجه شوید و برای تعمیر آن اقدام نمایید. در ادامه ما علت نوسان دمای یخچال بوش را به طور کامل توضیح میدهیم پس حتما این مقاله را مطالعه کنید تا بتوانید به درستی آن را عیب یابی کنید. بعد از خواندن این مطلب اگر سؤالی برایتان پیش آمد و یا نیاز به راهنمایی داشتید ما این امکان را برای شما فراهم کرده ایم که بتوانید به صورت کاملا رایگان با نمایندگی بوش،22225007-021، تماس بگیرید و پاسخ خود را دریافت کنید.

رایج ترین دلایل نوسان دمای یخچال بوش

– خرابی برد پاور یخچال

– خرابی ترموستات

– خرابی فن اوپراتور

– قطع و وصل شدن و نوسانات برق

– کثیف بودن کندانسور

رایج ترین دلایل نوسان دمای یخچال بوش

خرابی برد پاور یخچال

برد پاور قطعه ای است که کاری شبیه مغز انسان را در یخچال انجام میدهد به طوریکه اگر مغز انسان از کار بیفتد تمامی اعضای بدن نمیتوانند کار کنند در یخچال هم نیز به همین صورت است. بنابراین اگر برای آن مشکلی پیش آید و یا خراب شود قسمتی از یخچال به طور کامل از کار می افتد. در برخی موارد علت گرم و سرد شدن یخچال و تغییر دمای آن نیز به علت خرابی در برد پاور یخچال بوش می باشد که با وجود نمایشگرها تشخیص خرابی آن بسیار راحت می باشد. اگر برد پاور یخچال بوش خراب شده باشد نمایشگر ارور hrs را نمایش میدهد که شما را متوجه علت نوسان یخچال میکند. بهتر است برای تعمیر آن با نمایندگی مجاز تعمیرات یخچال بوش تماس بگیرید و از امکانات آن بهره مند شوید.

خرابی ترموستات

همانطور که میدانید ترموستات وظیفه تنظیم کردن دمای یخچال را برعهده دارد و دمای آن را به صورت کاملا مکانیکی تنظیم میکند. در اصل ترموستات به موتور فرمان روشن و خاموش شدن یخچال را میدهد و جالب است بدانید که ترموستات توسط برد کنترل میشود. برای اینکه بتوانید متوجه شوید علت نوسان دمای یخچال بوش از خرابی ترموستات است یا نه میتوانید دمای خچال را بر روی 3 درجه سانتی گراد تنظیم کنید و یک لیوان آب را درون یخچال بگذارید. بعد از گذشت 24 ساعت دمای آب درون یخچال را اندازه بگیرید اگر بین 3 تا 5 درجه سانتی گراد بود ترموستات سالم است و هیچ مشکلی ندارد.

خرابی فن اوپراتور

گاهی ممکن است از یخچال فریزر بوش خود صداهای ناهنجاری را بشنوید  البته برخی از این صداها طبیعی است و به سرعت برطرف میشود ولی بعضی از آنها عادی نیست. اگر متوجه شدید صدا از فن یخچال به گوش میرسد ممکن است عیب از فن اوپراتور یخچال باشد. زیرا با گذشت زمان فن اوپراتور میتواند کهنه و فرسوده شود و یا به روغن کاری نیاز داشته باشد. عدم توجه به این صدا میتواند باعث صداهای بلند و تق تق در یخچال فریزر بوش شود که همین امر موجب تغییر دما در آن نیز میشود.

قطع و وصل شدن و نوسانات برق

خرابی پریز برق یا دوشاخه برق خود یخچال و همچنین رفتن و قطعی برق منطقه به دفعات زیاد و یا هر دلیلی که موجب خاموش شدن یخچال شود بعد از گذشت مدتی باعث نوسانات دما در یخچال بوش میشود. بنابراین اگر یخچال شما دچار نوسان دما شد حتما پریز و دو شاخه برق یخچال را چک کنید.

قطع و وصل شدن و نوسانات برق

کثیف بودن کندانسور

کندانسور در واقع همان رادیاتور خنک کننده در یخچال است که یکی از اجزای مکانیکی مهم در آن محسوب میشود که وظیفه خنک کردن گاز مبرد یا همان گاز یخچال را دارد. تمامی فرایند خنک شدن فضای داخلی یخچال بستگی به سرد شدن گاز مبرد یخچال دارد. در صورتی که متوجه نوسان دما در یخچال شدید حتما کندانسور پشت یخچال را بررسی کنید زیرا ممکن است به علت کثیف بودن دچار چنین مشکلی شده باشد. بهتر است هر از چند گاهی برای بهتر کار کردن یخچال بوش آن را تمیز کنید.

سخن پایانی

تمامی مواردی که ذکر شد علت نوسان دما یخچال بوش محسوب میشوند که با چک کردن آنها شما میتوانید متوجه خرابی از کدام بخش یخچال است. بعد از اینکه متوجه شدید عیب گرم و سرد شدن آن به چه علت است توصیه میکنیم به آن بی توجهی نکنید یا آن را مشکل ساده و پیش افتاده ندانید حتما با یک نمایندگی مجاز تعمیر یخچال بوش تماس بگیرید.

نمایندگی ما در تهران به عنوان بهترین نمایندگی لوازم خانگی بوش در سریع ترین زمان ممکن و مناسب ترین هزینه تعمیرکار را به محل زندگی شما میفرستد بهتر است تعمیر یخچال خود را به تعمیرکاری حرفه ای و مورد اعتماد بسپارید برای این کار کافی است با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × سه =

محتوای مقاله برای آشنایی با نحوه کار کردن لوازم خانگی و اینکه چه مشکلی ممکن است برای آنها پیش بیاید بسیار مناسب است.
John Doe

مقالات منتشر شده

علت تخلیه نکردن لباسشویی بوش
علت تخلیه نشدن آب در ماشین لباسشویی بوش
خدمات پس از فروش بوش
نمایندگی خدمات پس از فروش بوش؛ سرویس و تعمیرات تخصصی بوش
چرا-چراغ-قرمز-یخچال-روشن-می-شودشاخص
چرا چراغ قرمز فریزر بوش روشن شده است؟
ویژگی قرص ماشین ظرفشویی
انواع قرص ماشین ظرفشویی و نحوه استفاده از آن
ارور‌های  E26 | F26 و E27 | F27 لباسشویی بوش
ارور‌های  E26 | F26 و E27 | F27 لباسشویی بوش
علت-ماندن-کف-در-ماشین-ظرفشویی-شاخص
علل اصلی ماندن کف در ماشین ظرفشویی
راهنمای استفاده از ماکروفر بوش
راهنمای استفاده از ماکروفر بوش
علت-قفل-شدن-لباسشویی-بوش-شاخص
علت قفل شدن درب لباسشویی بوش
تعویض قفل درب یا میکروسوئیچ لباسشویی
تعویض میکروسوئیچ درب لباسشویی
سوختن-کولر-گازی-بوش-شاخص
علت سوختن کمپرسور کولر گازی