نمایندگی تعمیرات بوش

10 خط ویژه تلفن های شبانه روزی

مشکلات مربوط به آب ماشین ظرفشویی بوش

هنگامی که یک چرخه شستن را در ماشین ظرفشویی بوش خود شروع می کنید و کار نمی کند، آرام باشید. این می تواند چیزی ساده باشد، به خصوص اگر خود شما آن را نصب کرده باشید. اطمینان حاصل کنید که سیم برق به درستی وصل شده است و هیچ جای مدار قطع نشده است.

پس از آن، اگر خط لوله آب بدرستی نصب نشده باشد، ممکن است آب وارد ماشین ظزفشویی نشود. شلنگ های آب را باز کرده و از جریان مناسب آب اطمینان حاصل کنید. در اکثر مواقع بازدید موارد ابتدایی باعث بر طرف شدن مشکل خواهد شد.

در صورتی که مشکل بر طرف نشد و احتیاج به تعمیرکار ظرفشویی بوش داشتید بهترین گزینه تماس با نمایندگی بوش می باشد.

وقفه در چرخه شستشو

در صورتی که سیکل قبلی شستشو قطع شود، ماشین ظرفشویی بوش با آب پر نمی شود. ماشین ظرفشویی را با فشار دادن و نگه داشتن دکمه “شروع” حداقل برای سه ثانیه (باعث پاک شدن چرخه قبلی خواهد شد) مجددا راه اندازی کنید.

بسته به مدل ماشین ظرفشویی بوش، شما همچنین می توانید دکمه “Cancel-Reset” را فشار دهید تا حافظه ماشین ظرفشویی پاک شود. یک چرخه جدید را انتخاب کنید و “شروع” را فشار دهید.

لوله های ورودی آب

لوله های ورودی آب را بررسی کنید در صورتی که رسوب گرفته باشند نمی توانند آب مورد نیاز ماشین ظرفشویی را تامین کنند. اگر آب کافی برای عملیات شستشو وجود نداشته باشد ماشین ظرفشویی نمی تواند شروع به شستشو کند.

بررسی فیلتر ورودی ماشین ظرفشویی بوش

اکثر ماشین های ظرفشویی بوش دارای یک فیلتر کوچک در آخر شیلنگ ورودی آب برای جلوگیری از ورود رسوبات و ذرات ریز به داخل ماشین ظرفشویی می باشند.

جریان آب را قطع کنید، فیلتر را خارج کنید، آن را کاملا تمیز کنید و هرگونه ذرات آهن یا رسوب را تمیز کنید و آنرا دوباره جایگزین کنید. خط شیلنگ را دوباره نصب کنید و شیر آب را باز کنید.

فشار آب

مطمئن شوید فشار آب کافی برای کارکرد ماشین ظرفشویی دارید. اگر فشار آب به اندازه کافی برای کارکرد ماشین ظرفشویی وجود داشته باشد، آن در مدت 30 ثانیه باید پر شود. اگر زمان پر شدن طول می کشد، ممکن است لوله های تامین کننده آب فشار زیادی نداشته باشند تا ماشین ظرفشویی بتواند به طور موثر از آن استفاده کند.

تخلیه نشدن آب

ماشین ظرفشویی یک چرخه جدید را شروع نمی کند تا وقتی که آب چرخه قبلی را تخلیه نکرده باشد. اگر در ماشین ظرفشویی خود بعد از باز کردن آن با یک استخر از آب روبرو شدید، لوله خروج آب را بررسی کنید.

فیلتر ها را بازدید و بطور کامل تمیز کنید. اشیاء بزرگ مانند خلال دندان ها، استخوان ها، شیشه های شكسته و یا آلودگی های مواد غذایی را از منطقه فیلتر بردارید.

تمام محفظه اطراف آنرا از هر گونه کثیفی پاک کنید. قبل از نصب مجدد همه چیز را تمیز کنید. بعد از اینکه درب ماشین ظرفشویی را بستید باید آب شروع به تخلیه کند. در صورتی که آب تخلیه شود، شما آزاد هستید که چرخه بعدی را شروع کنید.

دریچه ورودی آب

داخل، جلوی درب ماشین ظرفشویی پشت پانل، یک سوپاپ ورودی آب وجود دارد که از طریق برق کار می کند. سیم برق را از پریز جدا کرده و یا فیوز برق را خاموش کنید.

پانل ضربه گیر را بوسیله دو پیچ که در دو طرف آن می باشد باز کنید. با باز شدن پیچ هایی که پانل درب جلو را در داخل ماشین ظرفشویی نگه می دارند، پانل درب را جدا کنید و آن را کنار بگذارید. برای دسترسی به دریچه ورودی آب درب را ببندید.

شیر ورودی آب دارای دو عدد سیم است که آن را به یک مدار وصل می کند. محکم بودن سیم ها و فیش های آنها را بررسی کنید. همچنین شیر را برای آسیب یا نشت بررسی کنید. اگر آسیب دیده باشد، آنرا با استفاده از شماره مدل مناسب ماشین ظرفشویی خود جایگزین کنید.

در غیر این صورت، با نمایندگی مجاز تعمیر بوش تماس بگیرید تا این کار را برای شما انجام دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + سیزده =

محتوای مقاله برای آشنایی با نحوه کار کردن لوازم خانگی و اینکه چه مشکلی ممکن است برای آنها پیش بیاید بسیار مناسب است.
John Doe

مقالات منتشر شده

ارور E27 ظرفشویی بوش
ارور E27 ظرفشویی بوش
ارور-E17-ظرفشویی-بوش-شاخص
ارور E17 ظرفشویی بوش
علت-گرم-نشدن-آب-ماشین-ظرفشویی-بوش-شاخص
چرا آب ماشین ظرفشویی بوش گرم نمی شود؟
روشن شدن چراغ نمک ظرفشویی
چرا چراغ نمک ماشین ظرفشویی روشن می شود؟
تنظیم درجه یخچال قدیمی
درجه یخچال قدیمی چگونه تنظیم می شود؟
ارور-تاپ-کلوز-Tap-Closed-ماشین-لباسشویی-بوش-شاخص
ارور تاپ کلوز Tap Closed ماشین لباسشویی بوش
ماشین لباسشویی بوش یا ال جی
ماشین لباسشویی بوش بهتر است یا ال جی؟
مزایا و معایب ساید بای ساید بوش
مزایا و معایب یخچال ساید بای ساید بوش
علت تخلیه نکردن لباسشویی بوش
علت تخلیه نشدن آب در ماشین لباسشویی بوش
خدمات پس از فروش بوش
نمایندگی خدمات پس از فروش بوش؛ سرویس و تعمیرات تخصصی بوش