نمایندگی تعمیرات بوش

10 خط ویژه تلفن های شبانه روزی

علل اصلی ماندن کف در ماشین ظرفشویی

امروزه در اکثر خانه‌ها از ماشین ظرفشویی برا شستن ظرف‌ها استفاده می‌شود، در واقع وجود این دستگاه کارهای خانه را راحت‌تر کرده است. گاهی اوقات پیش می‌آید که پس از شستن ظرف‌ها و خالی کردن آب ماشین ظرفشویی مقداری کف در آن می‌ماند. اما علت ماندن کف در ماشین ظرفشویی چیست؟ دلایل مختلفی برای این موارد وجود دارد که در ادامه این مطلب با برخی از آن‌ها آشنا خواهیم شد.

چه دلایلی برای ماندن کف در ماشین ظرفشویی وجود دارد؟

با تولید ماشین ظرفشویی بسیاری از کارها و مسئولیت‌ها کمتر شده است. چندین سال است که این دستگاه تولید شده و در مدت زمان کم ظرف‌های بسیاری شسته خواهند شد. با کمک ماشین ظرفشویی علاوه بر تمیز شدن ظرف‌ها، مصرف آب نیز کاهش پیدا کرده؛ زیرا با آب کم می‌توان تعداد زیادی از ظرف‌ها را شست. شاید ماشین ظرفشویی کار را آسان‌تر کرده، اما با گذشت زمان زیاد از خرید آن ممکن است مشکلاتی برای شما ایجاد شود. یکی از مشکلات رایج که با گذشت زمان برای اکثر ماشین‌های ظرفشویی اتفاق می‌افتد، ماندن کف در آن است. اگر شما نیز به دنبال علت ماندن کف در ماشین ظرفشویی و راه‌حل‌های برای آن هستید در این قسمت با ما همراه باشید تا با چند مورد از دلایل مهم آشنا شوید:

مسدود بودن پمپ تخلیه

تمامی ماشین‌ها ظرفشویی دارای یک عدد پمپ تخلیه هستند. زمانی که قسمت‌های خروجی این پمپ مسدود شوند، کف در آن باقی می‌ماند. زمانی که قصد خشک کردن ظرف‌ها با ماشین ظرفشویی را داشته باشید، پمپ تخلیه تمامی آب و کف مواد شوینده را به خارج از دستگاه هدایت خواهد کرد. اما در صورت مسدود بودن پمپ امکان تخلیه وجود ندارد. مسدود شدن پمپ برای تمامی دستگاه‌های ظرفشویی اتفاق می‌افتد، چرا که باقی مانده غذاها ممکن است دریچه اصلی آن را مسدود کنند. قبل از آنکه ماشین ظرفشویی شروع به کار کند از وصل بودن لوله تخلیه به دستگاه اطمینان حاصل نمایید. برای جلوگیری از این مشکل نیز بهتر است قبل از گذاشتن ظرف‌ها در ماشین تمامی مواد و چربی‌های اضافی را پاک کنید.

معیوب بودن پمپ گردش آب یکی دیگر از دلایل ماندن کف در ماشین ظرفشویی

با آب کردن ماشین ظرفشویی گردش آب باید انجام شود. برای اینکار نیاز به پمپ مخصوصی است که در تمامی ماشین‌های ظرفشویی به کار گرفته شده، پمپ باید بتواند حجم آب را درون ماشین ظرفشویی پمپاژ کند. در غیر اینصورت امکان ماندن کف درون آن بسیار زیاد است. اگر ماشین ظرفشویی شما این مشکل را دارد برای رفع آن بهتر است از تعمیرکار کمک بگیرید. البته اگر در این زمینه مهارت دارید بهتر است پمپ را بررسی کنید، در صورتی که مشکل از اتصالات آن باشد به راحتی رفع می‌شود. در صورتی که پمپ سالم بود و هنوز کف درون ماشین ظرفشویی وجود دارد می‌توانید با استفاده از قرص ماشین ظرفشویی آن را از بین ببرید.

معیوب بودن پمپ گردش آب یکی دیگر از دلایل ماندن کف در ماشین ظرفشویی

استفاده از شوینده‌های بی‌کیفیت و نامناسب

در خرید شوینده‌ها دقت کنید، استفاده از شوینده‌های بی‌کیفیت یا تقلبی آسیب زیادی به ظرف‌ها و ماشین ظرفشویی وارد می‌کند. این مایه‌ها کف زیادی تولید می‌کنند و ماشین ظرفشویی نیز ظرفیت کف بیش از حد استاندارد را ندارد، در نتیجه منجر به خراب شدن دستگاه و ماندن کف درون آن خواهند شد. اما استفاده از مواد شوینده با کیفیت و مرغوب عمر آن را افزایش داده و در طولانی مدت نیز نیاز به تعمیر ماشین لباسشویی نخواهد بود. در اندازه مواد شوینده هنگام ظرف شستن دقت کنید، در صورتی که بیش از حد از این مواد استفاده کنید پس از شستن ظرف‌ها کف درون ماشین باقی خواهد ماند. اگر کمی به محفظه روی جا پودری دقت کنید ظرفیت هر دستگاه برای استفاده از مواد شوینده نوشته شده است. همیشه ظرفیت دستگاه را رعایت کنید تا هم سلامت آن تضمین شود و هم کف درون دستگاه نماند.

بیشتر بخوانید: چرا ظروف در ماشین ظرفشویی تمیز شسته نمی شوند؟

عدم تنظیم برنامه شستشو با مقدار مایع

امروزه انواع ماشین ظرفشویی از برندهای مختلف تولید می‌شود، هر یک از این دستگاه‌ها تنظیمات مخصوصی دارند. این به معنای عدم اجرای یک دستورالعمل برای تمامی ماشین‌های ظرفشویی است. برای استفاده از هر تمامی ماشین ظرفشویی‌ها باید میزان مایع را بدانید. در صورتی که به این نکته توجه نکنید و مایع زیادی استفاده نمایید کف درون ماشین ظرفشویی می‌ماند. میزان مایع به حالت شستشو نیز بستگی دارد، برای مثال میزان مایع برای شستشوی ۲ ساعته با میزان مایع برای شستشوی ۳ ساعته متفاوت است. شستشوی QUICK به معنای شستشوی سریع است، بنابراین در این حالت نیازی به استفاده زیاد از مایع ظرفشویی نیست.

آبگیری ضعیف ماشین ظرفشویی

ماشین ظرفشویی باید آبگیری قوی داشته باشد تا بتواند کف باقی مانده را خارج کند. در صورتی که آبگیری آن ضعیف باشد، نباید انتظار عملکرد مناسبی از آن داشت. در واقع آبگیری ضعیف این دستگاه یکی دیگر از علت ماندن کف درون ماشین ظرفشویی است. برای رفع این مشکل نیز باید عوامل مختلفی از جمله دریچه ورودی آب را مورد بررسی قرار دهید. احتمال پیچ خوردن شلنگ در هر زمانی زیاد است و همین سبب ماندن آب درون ماشین ظرفشویی خواهد شد و باید آن را برطرف کنید. گرفتگی‌های داخل دریچه را برطرف کنید تا جریان آب بهتر عبور نماید. عدم رفع گرفتگی‌ها در طولانی مدت سبب آسیب‌های زیادی به دستگاه شما می‌شود.

آبگیری ضعیف ماشین ظرفشویی

چگونه کف باقی مانده داخل ماشین ظرفشویی را از بین ببریم؟

برای شستشوی ماشین ظرفشویی و از بین بردن کف آن روش‌های زیادی وجود دارد. اما به طور کلی بهتر از روش استانداردتری استفاده کنید، برای مثال ابتدا ماشین ظرفشویی را روی برنامه سریع(QUICK) تنظیم کنید. سپس منتظر بمانید تا ماشین ظرفشویی شسته شود، پس از پایان این عملیات اگر هنوز هم کف درون آن دیده می‌شود می‌توانید از پارچه‌های نرم یا حوله کمک بگیرید. با کمک حوله تمامی آب باقی مانده در ماشین ظرفشویی را پاک کنید، این روش برای بسیاری از ماشین‌های ظرفشویی که با مشکل ماندن کف مواجه هستند جواب داده است. اما اگر باز هم درون دستگاه کف مشاهده کردید بهتر است با تعمیرکار ماهر تماس گرفته تا مشکل شما حل شود.

جمع‌بندی

در این محتوا علت ماندن کف درون ماشین ظرفشویی را بررسی کرده و راه‌حل‌هایی نیز برای رفع این مشکل ارائه دادیم. بی‌توجهی به این موضوع برای دستگاه خطرات زیادی به همراه دارد، بنابراین در صورت مشاهده کف درون دستگاه اقدام به رفع مشکل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 3 =

محتوای مقاله برای آشنایی با نحوه کار کردن لوازم خانگی و اینکه چه مشکلی ممکن است برای آنها پیش بیاید بسیار مناسب است.
John Doe

مقالات منتشر شده

روشن شدن چراغ نمک ظرفشویی
چرا چراغ نمک ماشین ظرفشویی روشن می شود؟
تنظیم درجه یخچال قدیمی
درجه یخچال قدیمی چگونه تنظیم می شود؟
ارور-تاپ-کلوز-Tap-Closed-ماشین-لباسشویی-بوش-شاخص
ارور تاپ کلوز Tap Closed ماشین لباسشویی بوش
ماشین لباسشویی بوش یا ال جی
ماشین لباسشویی بوش بهتر است یا ال جی؟
مزایا و معایب ساید بای ساید بوش
مزایا و معایب یخچال ساید بای ساید بوش
علت تخلیه نکردن لباسشویی بوش
علت تخلیه نشدن آب در ماشین لباسشویی بوش
خدمات پس از فروش بوش
نمایندگی خدمات پس از فروش بوش؛ سرویس و تعمیرات تخصصی بوش
چرا-چراغ-قرمز-یخچال-روشن-می-شودشاخص
چرا چراغ قرمز فریزر بوش روشن شده است؟
ویژگی قرص ماشین ظرفشویی
انواع قرص ماشین ظرفشویی و نحوه استفاده از آن
ارور‌های  E26 | F26 و E27 | F27 لباسشویی بوش
ارور‌های  E26 | F26 و E27 | F27 لباسشویی بوش