نمایندگی تعمیرات بوش

10 خط ویژه تلفن های شبانه روزی

علت تکان‌ خوردن لباسشویی بوش

علت تکان‌ خوردن لباسشویی بوش

تکان خورد لباسشویی مورد غیر طبیعی نیست و قطعا شما هم این موضوع را میدانید، اما در این میان گاهی ممکن است لباسشویی هنگام کار کردن شروع به تکان های غیر طبعی بکند یا ایجاد سروصدا بکند. در همچین لحظه ای فورا باید از ی تعمیرکار با تجربه کمک بگیرید. چون این تکان ها با عث به وجود آمدن مشکلات مختلف برای لباسشویی شما میشود و نمیتوان به چشم یک تکان خوردن ساده دید. در ادامه با کمک تعمیرکاران نمایندگی بوش به دلایل تکان خوردن لباسشویی بوش میپردازیم و نحوه رفع این مشکل را باهم بررسی میکنیم.

علت تکان‌ خوردن لباسشویی بوش همراه با نحوه رفع آن

دلایلی که میتواند باعث تکان خوردن ماشین لباسشویی شما بشود زیاد و متفاوت هستند و حتی بعضی از آن ها حتما مشکل فیزیکی نیست و شاید با جا به جایی دستگاه خود بتوانید مانع لرزش زیاد ماشین لباسشویی بشوید. اما بهتره که بدون دانش قبلی دست به انجام این کار نزنید و اجازه بدهید یک فرد کار بلد به شما کمک کند.

علت تکان‌ خوردن لباسشویی بوش همراه با نحوه رفع آن

1.تکان خوردن لباسشویی بوش به دلیل تراز نبودن

یگی از رایج ترین دلایلی که باعث لرزش ماشین لباسشویی میشود تراز نبودن دستگاه است. و بیشترین لرزش را در هنگام خشک کردن لباس ها میبینیم. اگر در منزل ترازی برای تنظیم کردن دارید آن را روی به صورت عمودی و افقی روی دستگاه خود قرار بدهید. اگر مشکلی در تراز بودن بود سعی کنید برای زیر دستگاه از چوب استفاده کنید. چون چوب توانایی گرفتن مقدار زیادی از لرزش ها را دارد. البته که بهتر است تمامی پایه های دستگاه روی زمین به صورت مستقیم قرار بگیرند، اما در صورت کج بودن زمین از موردی که گفته شد میتوانید استفاده کنید. توجه کنید که تراز بودن ماشین لباسشویی شما نه تنها از لرزش جلو گیری میکند بلکه سلامت فنی دستگاه شما را هم بالا میبرد.

2.تکان خوردن لباسشویی بوش به دلیل پر کردن زیاد دستگاه

پر کردن دستگاه بدون توجه به ظرفیت آن باعث لرزش شدید دستگاه میشود و به مرور زمان باعث خرابی فنر های دستگاه میشود و میتواند دیگ ماشین لباسشویی شما را به پایین بکشد. هرچند که این موضوع قابل تعمیر است اما بهتره شما در ایمن مورد رعایت کنید و از هزینه های بیهوده دوری کنید. توجه کنید خالی بودن دستگاه هم چیز خوبی نیست یعنی بهتره که ماشین لباسشویی را با یک پیرآهن و جوراب روشن نکنید و حداقل به اندازه دو سوم ظرفیت آن را پر کنید.

تکان خوردن لباسشویی بوش به دلیل پر کردن زیاد دستگاه

3.تکان خوردن لباسشویی بوش به دلیل خرابی لرزه گیر

همه ماشینهای لباسشویی با درب جلو، دارای جذب کننده ارتعاش هستند که برای کاهش ارتعاشات وان در چرخه شستشو مورد استفاده قرار می گیرند. جذب کننده ارتعاش یا ستون های جانبی به قاب پایه و مجرای بیرونی متصل می شوند و شما باید پانل جلو یا پانل عقب را برای دسترسی به آنها جدا کنید.

هنگامی که جذب کننده در اثر ارتعاش ضعیف شده یا آسیب می بیند، بارگذاری های نامتعادل باعث می شود که ماشین لباسشویی دچار لرزش یا حرکت شود و در اغلب موارد دستگاه در طول چرخه شستشو سر و صدای بلندی را ایجاد می کند. اگر این مشکلات اصلاح نشوند، می توانند منجر به آسیب دیدن سایر اجزا شوند.

لرزه گیرها را برای یافتن هر گونه علائم خرابی، نشت مایعات یا ضعف بررسی کنید و در صورت نیاز، هر دو لرزه گیر را تعویض کنید. قبل از انجام این اقدامات، جریان برق را از دستگاه قطع کنید.

[irp posts=”3334″ name=”آموزش تعویض تسمه ماشین لباسشویی”]

4.تکان خوردن لباسشویی بوش به دلیل خرابی فنر تعلیق و فنر وان

فنرهای تعلیق در ماشین لباسشویی شما به منظور آویزان نگه داشتن وان درون کابین و یا به منظور پایدارسازی وان ماشین لباسشویی استفاده می شوند. آنها همچنین ارتعاش سبد شستشو را در حالی که دستگاه در حال شستن است، جذب می کنند.

گاهی اوقات این فنرها آسیب دیده، کشیده و یا گسسته می شوند که می تواند سر و صدا و لرزش بیش از حد را در حین چرخه شستشو ایجاد کنند. برای دسترسی به فنرهای تعلیق، باید پانل بالایی و یا جلویی ماشین لباسشویی را جدا کنید.

هر گونه کشیدگی یا آسیب دیدگی در آنها را بررسی کرده و اطمینان حاصل کنید که آنها به طور ایمن به هر دو طرف متصل شده اند. هنگام تعویض فنرها احتیاط کنید چرا که آنها عموما تحت فشار هستند و همیشه دارای مقداری انرژی ذخیره شده در خود می باشند.

ما توصیه می کنیم که اگر تشخیص داده شده است که فنرهای تعلیق معیوب هستند، بهتر است همه آنها را با هم تعویض کنید.

تکان خوردن لباسشویی بوش به دلیل خرابی فنر تعلیق و فنر وان

5.تکان خوردن لباسشویی بوش به دلیل خرابی حلقه لرزه گیر

برخی از ماشین های لباسشویی دارای یک حلقه لرزه گیر هستند که باعث می شود ارتعاش ماشین لباسشویی شما در حین چرخه شستشو کاهش یابد. این حلقه معمولا در پایین ماشین لباسشویی قرار دارد و مانند یک بالشت لرزه گیر بین پایه و مونتاژ وان عمل می کند.

حلقه لرزه گیر (صفحات لرزه گیر) معمولا از پلاستیک سخت ساخته می شوند، اگرچه برخی از صفحات لرزه گیر ساخته شده از مواد روغنی هستند. هر دو سبک با استفاده از روکش معمولی پوشانده می شوند و در نهایت می توانند به وان اجازه حرکت بیشتر دهند.

در شرایط شدید، آنها می توانند به نقطه ای برسند که پایه فلزی به تکیه گاه فلزی وان برخورد کند و ماشین لباسشویی لرزش های غیرقابل کنترل داشته باشد. پانل جلویی را برای بازرسی حلقه لرزه گیر بردارید و به دنبال علائمی همچون گرد و غبار سفید بر روی پوشش پلاستیکی آن باشید.

قبل از اینکه بتوانید حلقه یا صفحات لرزه گیر را تعویض کنید، ابتدا باید فنرهای وان را جدا کنید. فنرهای تعلیق تحت کشش قرار دارند بنابراین هنگام انجام این تعمیر باید همیشه اقدامات محافظتی مناسب را رعایت کنید.

6.تکان خوردن لباسشویی بوش به دلیل خرابی تسمه لرزه گیر وان

بعضی از مدل های ماشین لباسشویی بارگذاری شده از بالا، از تسمه هایی برای کاهش ارتعاش وان در طول چرخه شستشو استفاده می کنند. چهار تسمه به بالای وان و به هر گوشه کابین متصل می شود.

این تسمه ها از لاستیک ساخته شده و می توانند با استفاده عادی از بین بروند. هنگامی که تسمه ها کشیده شده یا آسیب دیدند، وان ممکن است در طول چرخه شستشو با کابین در تماس قرار بگیرد، که باعث می شود دستگاه به لرزش افتاده یا حرکت کند و سر و صدای زیادی همراه با ضربه تولید کند.

بارگذاری های مداوم و استفاده بیش از حد، فشار زیادی را بر روی این تسمه ها وارد می کند و باعث خرابی زودتر از موعد آنها می شود. شما باید قسمت بالایی دستگاه را برای دسترسی به تسمه ها باز کنید و تعیین کنید که آیا صدایی که شما می شنوید از این قسمت است یا خیر.

اگر هر یک از تسمه ها ظاهرا آسیب دیده یا پوسیده شده باشد، باید تعویض شود. ما توصیه می کنیم هر چهار تسمه را همزمان تعویض کنید.

تکان خوردن لباسشویی بوش به دلیل خرابی تسمه لرزه گیر وان

7.تکان خوردن لباسشویی بوش به دلیل نبودن پایه تراز

پایه های تراز در یک ماشین لباسشویی برای پشتیبانی از دستگاه استفاده می شوند و قابل تنظیم می باشند تا دستگاه بتواند بهترین عملکرد را داشته باشد. برخی از مدل ها دارای چهار پایه رشته ای هستند و برخی دیگر از دو پایه رشته ای و دو پایه در عقب دستگاه استفاده می کنند.

[irp posts=”2640″ name=”تعمیر ماشین لباسشویی که آب وارد آن نمی شود”]

اگر دستگاه شما در طول چرخه شستشو به شدت تکان بخورد و یا ارتعاش داشته باشد، ابتدا باید بررسی کنید که آیا دستگاه شما به طور کامل تراز است و با استحکام روی چهار پایه خود قرار گرفته است یا خیر.

اطمینان حاصل کنید که هر یک از پایه های رشته، با استفاده از قفل هایی در جای خود محکم شده و پایه های لاستیکی در وضعیت خوبی قرار دارند. اگر هر یک از پایه های تراز یا پایه های لاستیکی از بین رفته یا آسیب دیده باشند، باید تعویض شوند.

سخن پایانی

همانطور که مطالعه کردید در این مقاله به صورت کامل به شما آموش دادیم که علت تکان خوردن لباسشویی بوش چیست؟ و چگونه میتوان آن را رفع کرد. اما بهتره که برای تعمیر و استفاده از قطعات اورجینال حتما از نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی معتبر کمک بگیرید تا در صورت بروز هرگونه مشکل بتوانید از خدمات پس از فروش و یا گارانتی اون قطعه استفاده کنید.

مقاله مرتبط:

آموزش عیب یابی ماشین لباسشویی بوش

در صورت نیاز به تعمیر تخصصی ماشین لباسشویی بوش با شماره نمایندگی بوش تماس گرفته تا بهترین خدمات را دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + 12 =

محتوای مقاله برای آشنایی با نحوه کار کردن لوازم خانگی و اینکه چه مشکلی ممکن است برای آنها پیش بیاید بسیار مناسب است.
John Doe

مقالات منتشر شده

مزایا و معایب ساید بای ساید بوش
مزایا و معایب یخچال ساید بای ساید بوش
علت تخلیه نکردن لباسشویی بوش
علت تخلیه نشدن آب در ماشین لباسشویی بوش
خدمات پس از فروش بوش
نمایندگی خدمات پس از فروش بوش؛ سرویس و تعمیرات تخصصی بوش
چرا-چراغ-قرمز-یخچال-روشن-می-شودشاخص
چرا چراغ قرمز فریزر بوش روشن شده است؟
ویژگی قرص ماشین ظرفشویی
انواع قرص ماشین ظرفشویی و نحوه استفاده از آن
ارور‌های  E26 | F26 و E27 | F27 لباسشویی بوش
ارور‌های  E26 | F26 و E27 | F27 لباسشویی بوش
علت-ماندن-کف-در-ماشین-ظرفشویی-شاخص
علل اصلی ماندن کف در ماشین ظرفشویی
راهنمای استفاده از ماکروفر بوش
راهنمای استفاده از ماکروفر بوش
علت-قفل-شدن-لباسشویی-بوش-شاخص
علت قفل شدن درب لباسشویی بوش
تعویض قفل درب یا میکروسوئیچ لباسشویی
تعویض میکروسوئیچ درب لباسشویی