نمایندگی تعمیرات بوش

10 خط ویژه تلفن های شبانه روزی

علت گرم شدن یخچال بوش

مهمترین دلایل گرم شدن یخچال بوش و راهکارهای رفع آن

در حال حاضر یخچال فریزر یکی از واجب ترین و پر استفاده ترین وسایل موجود در هر آشپزخانه ای به حساب می آید که بدون وجود آن زندگی کردن سخت میشود و نبود آن موجب فاسد شدن مواد غذایی خواهد شد. در واقع از آنجایی که یخچال فریزر از پرمصرف ترین لوازم هر خانه ای است باید در خرید آن به کیفیت و کارایی آن توجه زیادی داشت. در میان برندهای مختلفی که در بازار لوازم خانگی وجود دارد یخچال فریزر بوش به علت داشتن امکانات متنوع طرفداران زیادی دارد ولی در عین حال باید در استفاده از آن بسیار دقت کرد زیرا یکی از مشکلاتی که ممکن پس از مدتی استفاده با آن مواجه شد گرم شدن یخچال بوش میباشد.

شاید برایتان جالب باشد ولی در طول روز افراد زیادی با این مشکل روبرو میشوند و با نمایندگی بوش تماس میگیرند و سوالاتی همچون علت گرم شدن یخچال بوش چیست، علت گرم شدن داخل یخچال بوش چیست، علت گرم شدن یخچال فریزر بوش چیست را میپرسند. اگر شما هم متوجه گرم شدن یخچال بوش خود شده اید لازم نیست نگران شوید زیرا ما در این مطلب تمامی دلایلی که موجب گرم شدن یخچال فریزر میشود را توضیح داده ایم تا سریعا آن ها را شناسایی و رفع کنید.

در صورتی که بعد از خواندن این مطلب هنوز مشکل گرم شدن یخچال ساید شما برطرف نشده بود میتوانید با نمایندگی مجاز تعمیر یخچال بوش، 22225007-021، تماس حاصل فرمایید و از متخصصین ما مشاوره رایگان دریافت نمایید. اگر نیاز به تعمیر باشد تعمیرکار ما در کمتر از یک ساعت به محل شما فرستاده می شود و اقدامات لازم را انجام می دهد.

توصیه میکنیم در صورت بروز هرگونه مشکل برای یخچال خود از آن به راحتی گذر نکنید و با کارشناس مربوط به آن حتما مشورت نمایید چراکه ممکن است مشکل پیش آمده از نظر شما خیلی جدی به نظر نرسد ولی پس از مدتی مشکل حادتری برای یخچال بوش شما پیش بیاید که در این صورت متحمل هزینه ی بیشتری خواهید شد. بنابراین اگر میخواهید از یخچال خود مدت ها استفاده کنید باید تعمیر یخچال را در زمان مناسب حتما جدی بگیرید.

این مطلب زیر نظر متخصصان حرفه ای ما نوشته شده به همین خاطر متخصصان ما هر علتی که موجب گرم شدن یخچال بوش و یا به عبارتی دیگر سرد نشدن یخچال بوش میشود را ذکر کرده اند. با ما همراه باشید تا از مهمترین علت های گرم شدن ساید بای ساید بوش آگاه شوید.

– خرابی ترموستات یخچال

– خرابی کمپرسور و یا موتور یخچال

– خرابی کندانسور یا فن کندانسور یخچال

– خرابی یا نشت گاز در یخچال

– خرابی سیستم دیفراست یخچال

– خرابی فن یخچال

– خرابی لاستیک دور درب یخچال

– خرابی دمپر یخچال

– خرابی برد الکترونیکی یخچال

خرابی ترموستات یخچال

اگر ترموستات خراب باشد و درست کار نکند موجب گرم شدن یخچال بوش میشود که میتوان به راحتی خرابی آن را نسبت به قطعات دیگر تشخیص داد. ترموستات یک قطعه الکترونیکی و مکانیکی در داخل یخچال است که به کمک آن میتوان دمای فضای داخلی یخچال را تنظیم کرد. اگر ترموستات به درستی کار نکند و یا خراب شود قادر نخواهد بود به موتور یخچال فرمان بدهد که در صورت گرم شدن یخچال شروع به کار کند و فضای داخلی را به دمای تنظیم شده برساند و خنک کند.

خرابی کمپرسور و یا موتور یخچال

موتور یا کمپرسور یخچال از قطعات اصلی یخچال شناخته میشود که مهمترین وظیفه آن خنک کردن فضای داخلی آن است. در صورتی که موتور یخچال بیش از حد داغ شود احتمال دارد به علت فشار بیش از حدی باشد که به آن وارد میشود. بنابراین اگر موتور در مدتی طولانی کار کند باعث تولید گرمای زیاد میشود که علاوه بر کاهش عمر آن موجب گرم شدن اطراف و بدنه یخچال نیز خواهد شد.

علاوه بر آن موتور برای خنک کردن یخچال از دو خازن کمک میگیرد که پس از مدتی دچار کثیفی خواهند شد. اگر هر از گاهی آن را تمیز نکنید این جرم و کثیفی بیشتر میشود که در این صورت هوای سرد نمیتواند در فضای داخلی یخچال جریان داشته باشد که خود یکی از علل گرم شدن یخچال بوش میباشد. پس اگر متوجه شدید گرم شدن یخچال بوش به خاطر خرابی موتور یا کمپراسور است حتما با نمایندگی بوش، 22225007-021 تماس بگیرید تا در اسرع وقت تعمیرکاری کار بلد به محل شما فرستاده شود. در غیر این صورت مواد غذایی یخچال خراب و فاسد خواهند شد و با مشکل بزرگتری روبرو خواهید شد.

خرابی کندانسور یا فن کندانسور یخچال

خرابی کندانسور یا فن کندانسور یکی دیگر از علت های سرد نشدن یخچال بوش میباشد. این قطعه در پشت یخچال تعبیه شده است و گاز را از کمپرسور به طرف لوله های کندانسور انتقال میدهد و در طول عبور خود از لوله ها یخچال را خنک میکند. در طول استفاده از یخچال امکان دارد دو مشکل برای کندانسور پیش بیاید، یکی اینکه فن کندانسور دچار اشکال شود که در این صورت هوای سرد نمیتواند در لوله های آن حرکت کند و در نهایت موجب گرم شدن یخچال میشود.

دوم اینکه اگر سیم پیچ های کندانسور دچار کثیفی و جرم شوند اجازه نخواهند داد هوای سرد داخل لوله های کندانسور  منتقل شوند. حتما در صورت بروز چنین مشکلی با 22225007-021 تماس بگیرید تا برای رفع آن تعمیرکار اقدامات لازم را به کار بگیرد چرا که اگر به موقع تماس بگیرید ممکن است نیازی به تعویض کندانسور و فن آن نباشد و با یک شست و شو مشکل یخچال شما حل شود.

خرابی یا نشت گاز در یخچال

یکی از رایج ترین مشکلات سرد نشدن یخچال بوش مشکل در خرابی یا نشت گاز یخچال است. در صورتی که یخچال نشتی گاز داشته باشد باعث خواهد شد گاز به اندازه کافی از کمپراسور به سمت یخچال انتقال پیدا نکند و در نهایت موجب گرم شدن یخچال شود. برای اینکه متوجه شوید گرم شدن یخچال بوش به علت نشتی گاز موتور است یا نه، میتوانید یخچال را از برق دربیاورید و منتظر بمانید تا برفک های داخل آن کاملا آب شوند. بعد از آن مجددا یخچال را به برق بزنید و سرمادهی آن را بررسی نمایید در صورتی که پس از گذشت چند ساعت فضای داخلی یخچال گرم بود بدون شک مشکل از نشتی گاز میباشد.

برای رفع نشتی یا نداشتن گاز کافی موتور میتوانید با نمایندگی تعمیرات یخچال فریزر بوش در تهران برای شارژ گاز تماس بگیرید. در صورت نادیده گرفتن چنین مشکلی روز به روز گرمای فضای داخلی یخچال بیشتر میشود و در نتیجه مواد غذایی داخل یخچال از بین میروند.

خرابی سیستم دیفراست یخچال

امروزه یخچال فریزرهایی که تولید میشوند دارای سیستم ضد برفک یا دیفراست هستند. در صورتی که زمان تایمر دیفراست فرا برسد اجزایی مانند اواپراتور، فن کندانسور و کمپرسور یخچال دیگر کار نمیکنند و به کمک المنت با گرم شدن یخچال برفک ها آب میشوند. پس از اینکه برفک ها آب شدند و تایم دیفراست تمام شد المنت دیگر کار نمیکند و اواپراتور، موتور و فن کندانسور یخچال شروع به کار میکنند و فضای داخلی یخچال را خنک میکنند.

برای اینکه اطمینان پیدا کنید علت گرم نشدن یخچال بوش شما از سیستم دیفراست هست یا نه میتوانید اتصال یخچال را به مدت 24 ساعت از برق قطع کنید و سپس دوباره به برق متصل کنید اگر مشکل سرد نشدن یخچال برطرف نشد مطمئن شوید دیفراست خراب شده است.

خرابی فن یخچال

یکی دیگر از علت های گرم شدن یخچال بوش میتواند خرابی فن یخچال باشد چرا که این فن باعث گردش هوای سرد در فضای داخلی یخچال میشود. در صورت خراب شدن این قطعه سرماسازی درون یخچال متوقف خواهد شد و گرم شدن یخچال را به همراه دارد. برای اینکه متوجه شوید مشکل از خرابی فن یخچال هست کافی است درب یخچال را باز کنید و سوئیچ درب را فشار دهید و دقت کنید فن در این حالت کار میکند یا نه. اگر متوجه صدای بدی از فن شدید بدون شک فن دچار مشکل شده است و باید برای رفع مشکل آن از تعمیرکاری حرفه ای کمک بگیرید.

خرابی لاستیک دور درب یخچال

لاستیک دور درب یخچال یکی از عواملی مهمی است که در خنک نگه داشتن یخچال نقش بسزایی دارد، بنابراین سالم بودن درب یخچال مانع خارج شدن هوای خنک به خارج از آن میشود. در صورتی که لاستیک دور درب یخچال پوسیده و خراب شود با وجود اینکه موتور کاملا سالم باشد و درست کار کند هوای سرد از یخچال خارج شده و باعث گرم شدن یخچال بوش میشود. برای تشخیص سالم بودن لاستیک دور درب یخچال میتوانید یک کاغذ را میان درب و یخچال قرار دهید اگر کاغذ افتاد به این معنا است که لاستیک یخچال خراب است و باید حتما آن را عوض کنید.

خرابی دریچه دمپر یخچال

دمپر در واقع قطعه ای است که در بین فریزر و یخچال قرار گرفته است و هنگامی که یخچال به سرما نیاز پیدا کند این دریچه باز میشود و به داخل یخچال سرما وارد میکند. این دریچه اگر خراب شود و مشکل پیدا کند به درستی باز و بسته نخواهد شد. به طوریکه اگر کاملا باز نشود نمیتواند هوای سرد را وارد یخچال کند و در نتیجه موجب گرم شدن یخچال میشود و اگر کاملا بسته نشود بیش از اندازه هوای یخچال سرد میشود که در نهایت باعث یخ زدن مواد غذایی داخل یخچال میشود. بنابراین در این صورت حتما با یک تعمیرکار حرفه ای تماس بگیرید.

خرابی برد الکترونیکی یخچال

خرابی برد الکتریکی یخچال آخرین قطعه ای است که احتمال دارد گرم شدن یخچال از آن ناشی شود. اگر برد الکتریکی خراب شود دیگر امکان این را ندارد تا به دیگر قطعات یخچال فرمان خنک شدن را بدهد؛ در اصل عملا دیگر یخچال از کار میفتد. بعد از اینکه همه ی قطعات ذکر شده را بررسی کردید و اطمینان پیدا کردید که آنها به درستی کار میکنند باید برد الکترونیکی یخچال بوش را تعمیر کنید.

در این مقاله علت گرم شدن یخچال بوش را برای شما به طور کامل توضیح دادیم تا اگر متوجه گرم شدن دستگاه خود شدید بتوانید عیب آن را بفهمید و سپس به فکر تعمیر آن بیفتید. یادآور شویم که حتما تعمیر آن را به تعمیرکاری متخصص واگذار کنید چراکه اکثر افراد برای اینکه هزینه ای پرداخت نکنند سعی دارند تعمیرات یخچال را خود انجام بدهند ولی باید بگوییم با این کار تنها خرابی آن را بیشتر میکنند که طبیعتا هزینه بیشتری هم باید پرداخت کنند.

ما به عنوان بهترین نمایندگی در تهران دارای بهترین تعمیرکاران و متخصصین در زمینه تعمیر ساید بای ساید بوش هستیم که میتوانند به بهترین نحو ممکن عیب یخچال شما را تشخیص و تعمیر کنند. اصلا اهمیتی ندارد که در کدام قسمت از شهر ساکن هستید تعمیرکاران ما به تمامی نقاط شهر اعزام میشوند و با بهترین عملکرد و مناسب ترین هزینه آماده خدمت به شما هستند. مشاوره رایگان و صحبت با مشاوران حرفه ای از دیگر خدماتی است که این نمایندگی برای شما فراهم کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + 16 =

محتوای مقاله برای آشنایی با نحوه کار کردن لوازم خانگی و اینکه چه مشکلی ممکن است برای آنها پیش بیاید بسیار مناسب است.
John Doe

مقالات منتشر شده

ارور E27 ظرفشویی بوش
ارور E27 ظرفشویی بوش
ارور-E17-ظرفشویی-بوش-شاخص
ارور E17 ظرفشویی بوش
علت-گرم-نشدن-آب-ماشین-ظرفشویی-بوش-شاخص
چرا آب ماشین ظرفشویی بوش گرم نمی شود؟
روشن شدن چراغ نمک ظرفشویی
چرا چراغ نمک ماشین ظرفشویی روشن می شود؟
تنظیم درجه یخچال قدیمی
درجه یخچال قدیمی چگونه تنظیم می شود؟
ارور-تاپ-کلوز-Tap-Closed-ماشین-لباسشویی-بوش-شاخص
ارور تاپ کلوز Tap Closed ماشین لباسشویی بوش
ماشین لباسشویی بوش یا ال جی
ماشین لباسشویی بوش بهتر است یا ال جی؟
مزایا و معایب ساید بای ساید بوش
مزایا و معایب یخچال ساید بای ساید بوش
علت تخلیه نکردن لباسشویی بوش
علت تخلیه نشدن آب در ماشین لباسشویی بوش
خدمات پس از فروش بوش
نمایندگی خدمات پس از فروش بوش؛ سرویس و تعمیرات تخصصی بوش