نمایندگی تعمیرات بوش

10 خط ویژه تلفن های شبانه روزی

علت قفل شدن درب لباسشویی بوش

در یک عملکرد عادی پس از اتمام برنامه شستشو در ماشین لباسشویی بوش، یک تا دو دقیقه بعد می‌توانید لباس‌های تمیز و خشک شده را از ماشین خارج کنید. ولی این کار همیشه در کمال راحتی و اطمینان انجام نمی‌شود و گاهی اوقات پس از پایان فرایند شستشو ممکن است اصلاً درب ماشین لباسشویی باز نشود و همچنان به قفل بودن خود ادامه دهد. در چنین مواقعی چه باید کرد؟

در این مقاله از مجموعه مقالات نمایندگی تعمیرات لباسشویی بوش قصد داریم تا شما را با علت قفل شدن درب لباسشویی و چگونگی برطرف کردن آن آشنا کنیم پس تا به انتهای مقاله با ما همراه باشید.

علت های قفل شدن درب لباسشویی بوش

قفل ماندن درب ماشین لباسشویی می‌تواند دلایل زیادی داشته باشد. این دلایل می‌توانند گاه به دلیل بروز اختلال در مسیر تخلیه آب و یا اختلال در عملکرد میکروسوئیچ باشند و گاهی می‌توانند یک دلیل ساده یعنی گیر کردن لبه لباس بین درب و محفظه داخلی ماشین لباسشویی باشد. به هر حال مشکل در هر بخشی از ماشین لباسشویی که باشد، باید برطرف شود تا موجب بروز اختلال در عملکرد ماشین لباسشویی و کارهای روزانه وارد نشود.

ما به طور کلی برای علل قفل ماندن درب ماشین لباسشویی این موارد را شناسایی کرده‌ایم:

1) فعال شدن قفل کودک لباسشویی بوش

مهم‌ترین دلیلی که در ابتدا می‌توانید به سراغ آن بروید، سرکشی از فعال بودن قفل کودک ماشین لباسشویی است. اگر پس از اتمام فرآیند شستشو، درب ماشین لباسشویی بوش به طور خودکار باز نشود و بر روی صفحه نمایشگر خطای CL را مشاهده کنید، نشان دهندۀ فعال بودن وضعیت قفل کودک لباسشویی است. حالا می‌توانید به راحتی و با غیر فعال کردن قفل کودک، مشکل باز نشدن درب لباسشویی را برطرف کنید.

2) بروز اختلال در مسیر تخلیه آب

گاهی اوقات پس از پایان برنامه شستشو ممکن است آب همچنان در مخزن لباسشویی باقی مانده باشد. به همین دلیل سنسور درب ماشین لباسشویی بوش همچنان از باز شدن درب آن جلوگیری به عمل می‌آورد. برای رفع این مشکل دو راهکار وجود دارد:

  • اول این‌که ماشین لباسشویی را دوباره در وضعیت شستشو و آبکشی تنظیم کنید تا این مشکل برطرف شود و درب ماشین لباسشویی باز شود.
  • دوم این‌که شیلنگ یا مسیر تخلیه آب را بررسی کنید تا چنان‌چه فیلترها و یا مسیر تخلیه دچار گرفتگی شده باشند، برطرف و آب ماشین لباسشویی از آن خارج شود.

راهکار دوم به دلیل آن‌که نیاز به مهارت خاصی دارد، بهتر است به وسیله یک نفر تعمیرکار مجرب انجام شود.

2) بروز اختلال در مسیر تخلیه آب

3) خراب شدن میکروسوئیچ لباسشویی بوش

یکی دیگر از علل قفل شدن درب ماشین لباسشویی بوش می‌تواند ناشی از خراب شدن قفل درب یا میکروسوئیچ آن باشد. در ماشین‌های لباسشویی بوش میکروسوئیچ کار بسته نگهداشتن درب در زمان شستشو را بر عهده دارد. اگر این قطعه حساس خراب شود درب ماشین لباسشویی باز نخواهد شد و میکروسوئیچ نیاز به تعویض یا تعمیر خواهد داشت. برای تعمیر میکروسوئیچ درب لباسشویی بوش نیز حتماً باید از یک نفر تعمیرکار متخصص دعوت به عمل آورید.

مقالات بیشتر: تعویض میکروسوئیچ درب لباسشویی

4) گیر کردن لبه لباس بین درب و محفظه داخلی لباسشویی

گاهی اوقات قفل شدن ماشین لباسشویی بوش می‌تواند به دلیل گیر کردن لباس بین درب و محفظه داخلی باشد. این اتفاق در زمان ریختن لباس‌ها به داخل محفظه شستشو صورت می‌پذیرد. برای پیشگیری از این اتفاق، می‌توانید در زمان قرار دادن لباس‌ها در داخل ماشین لباسشویی، از دقت لازم برخوردار باشید که لباس‌ها بین در و محفظه قرار نگیرند.

5) قرار گرفتن بیش از حد مجاز لباس در دیگ لباسشویی بوش

هر ماشین لباسشویی دارای یک ظرفیت به‌خصوص برای بارگیری است که در زمان شستشو باید به آن دقت کنید. توجه داشته باشید که اگر حجم لباس‌های وارد شده به ماشین لباسشویی بیش از حد مجاز باشد، گذشته از آن که ماشین لباسشویی در شستن آنها از توانایی لازم برخوردار نخواهد بود، ممکن است قفل درب آن نیز باز نشود.

برای پیشگیری از این موضوع کافی است به این نکته مهم توجه داشته باشید که سطح بالای لباس‌های قرار گرفته در داخل مخزن و جداره بالایی دیگ باید به اندازه یک کف دست فاصله داشته باشند و فضای خالی بین آنها هرگز پر نشود. چرا که این موضوع می‌تواند مشکلات بسیار زیادی را برای موتور ماشین لباسشویی، کیفیت تمیز شدن لباس‌ها و قفل ماندن درب لباسشویی به همراه داشته باشد.

5) قرار گرفتن بیش از حد مجاز لباس در دیگ لباسشویی بوش

6) گرم شدن بیش از حد مدار

کار کردن بیش از حد ماشین لباسشویی باعث گرم شدن مدار آن می‌شود و همین بالا رفتن دمای داخلی لباسشویی باعث می‌شود که یک یا چند مدار دستگاه از کار بیافتند و امکان باز شدن درب ماشین لباسشویی مهیا نشود. بنابراین زمانی که با مشکل باز نشدن درب ماشین لباسشویی مواجه می‌شوید، به عنوان یکی از گزینه‌های پیشنهادی ساده می‌توانید چند دقیقه صبر کنید تا دمای ماشین لباسشویی کاهش پیدا کند.

7) خرابی قفل حرارتی ماشین لباسشویی بوش

قفل حرارتی ماشین لباسشویی به این ترتیب عمل می‌کند که دو یا سه دقیقه پس از پایان چرخه شستشو، درب ماشین لباسشویی را رها می‌کند تا شما بتوانید آن را باز کنید. در واقع وظیفه اصلی این قفل این است که از گسترش گرما در داخل لباسشویی جلوگیری به عمل آورد. به همین دلیل است که در زمان شستشو امکان باز کردن درب ماشین لباسشویی وجود ندارد و نیاز به مدتی درنگ دارد. بنابراین پس از پایان شستشو حدود ۵ دقیقه صبر کنید تا قفل حرارتی خنک و آزاد گردد. سپس درب ماشین لباسشویی را باز کنید. اگر قفل حرارتی همچنان اجازه باز کردن درب ماشین لباسشویی را ندهد، از اعمال فشار و ضربه زدن جداً بپرهیزید و برای یک تعمیر بی‌دردسر و مقرون به صرفه و منطقی، با یک نفر تعمیرکار ماشین لباسشویی بوش تماس بگیرید.

8) پوسیدگی لوله های ماشین لباسشویی

یکی دیگر از دلایل قفل ماندن ماشین لباسشویی بوش می‌تواند پوسیدگی و خرابی لوله‌های آن باشد. لوله‌ها در زمره اصلی‌ترین قطعات لباسشویی به حساب می‌آیند و به خاطر جنس لاستیکی خاصی که دارند، ممکن است دچار خرابی و پوسیدگی شوند و باعث شوند که درب ماشین لباسشویی به راحتی باز و بسته نشود. بنابراین زمانی که ماشین لباسشویی باز نمی‌شود، این قطعه را نیز بررسی کنید و اگر دچار آسیب دیدگی و پوسیدگی شده باشد، خیلی راحت آن را تعویض کنید تا مشکل برطرف شود.

8) پوسیدگی لوله های ماشین لباسشویی

سخن پایانی

کار ماشین لباسشویی شما به پایان رسیده و قصد خالی کردن لباس‌های آن را دارید. ولی متأسفانه درب ماشین لباسشویی بوش شما باز نمی‌شود. این مشکل می‌تواند برای هر برند ماشین لباسشویی اتفاق بیافتد. ولی ما در این مقاله به شما نشان دادیم که با یک سری راهکارهای ساده می‌توانید از قفل شدن لباسشویی بوش جلوگیری به عمل آورید. البته به خاطر داشته باشید که اگر مشکل ماشین لباسشویی شما جدی‌تر باشد، بدون هیچ گونه اقدام خودسرانه با بهترین تعمیرکار ماشین های لباسشویی بوش تماس برقرار کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × پنج =

محتوای مقاله برای آشنایی با نحوه کار کردن لوازم خانگی و اینکه چه مشکلی ممکن است برای آنها پیش بیاید بسیار مناسب است.
John Doe

مقالات منتشر شده

روشن شدن چراغ نمک ظرفشویی
چرا چراغ نمک ماشین ظرفشویی روشن می شود؟
تنظیم درجه یخچال قدیمی
درجه یخچال قدیمی چگونه تنظیم می شود؟
ارور-تاپ-کلوز-Tap-Closed-ماشین-لباسشویی-بوش-شاخص
ارور تاپ کلوز Tap Closed ماشین لباسشویی بوش
ماشین لباسشویی بوش یا ال جی
ماشین لباسشویی بوش بهتر است یا ال جی؟
مزایا و معایب ساید بای ساید بوش
مزایا و معایب یخچال ساید بای ساید بوش
علت تخلیه نکردن لباسشویی بوش
علت تخلیه نشدن آب در ماشین لباسشویی بوش
خدمات پس از فروش بوش
نمایندگی خدمات پس از فروش بوش؛ سرویس و تعمیرات تخصصی بوش
چرا-چراغ-قرمز-یخچال-روشن-می-شودشاخص
چرا چراغ قرمز فریزر بوش روشن شده است؟
ویژگی قرص ماشین ظرفشویی
انواع قرص ماشین ظرفشویی و نحوه استفاده از آن
ارور‌های  E26 | F26 و E27 | F27 لباسشویی بوش
ارور‌های  E26 | F26 و E27 | F27 لباسشویی بوش