نمایندگی تعمیرات بوش

10 خط ویژه تلفن های شبانه روزی

علت خاموش شدن لباسشویی بوش

علت خاموش شدن لباسشویی بوش چیست؟ چرا لباسشئیی بوش به یکباره خاموش می شود؟ دلیل خاموش شدن لباسشویی بوش در حین کار چیست؟ این موارد و ده ها مورد دیگر از جمله سوالاتی می باشند که در از سمت کاربران پرسیده می شوند به همین دلیل نمایندگی تعمیرات بوش در این مقاله قصد دارد که به صورت کامل به پوشش این دسته از مطالب و پاسخ کامل به آنها بپردازد.

برند لوازم خانگی بوش، اگر چه یک برند مطرح در تمام بازارهای جهانی لوازم خانگی به حساب می‌آید، گاه ممکن است به یک سری ایرادات و اختلالات عملکردی دچار شود و نیاز به تعمیر یا سرویس کلی داشته باشد. یکی از ایراداتی که معمولاً در ماشین‌های لباسشویی مشاهده می‌شود، خاموش شدن ناگهانی و یک‌بارۀ دستگاه است که در مورد ماشین‌های لباسشویی بوش نیز مشاهده می‌شود. این اتفاق می‌تواند همراه با مشکلاتی برای شما باشد. لذا در این مقاله می‌خواهیم به توضیح در مورد علل و چگونگی برطرف کردن این مشکل بپردازیم.

علت خاموش شدن یا متوقف شدن لباسشویی بوش چیست؟

خاموش شدن ماشین لباسشویی بوش در حین کار می‌تواند ریشه در عوامل مختلفی داشته باشد. به طور کلی توقف ماشین لباسشویی در حین کار می‌تواند به دو حالت کلی تقسیم شود:

  • حالت اول؛ ماشین های لباسشویی که چند دقیقه پس از آغاز فرآیند شستشو، به طور کلی خاموش می‌شوند.
  • حالت دوم؛ ماشین های لباسشویی که با شروع برنامه شستشو چند دقیقه کار می‌کنند؛ ولی به طور ناگهانی متوقف شده ولی روشن باقی می‌مانند و خاموش نمی‌شوند.

در هر حال رفع ایراد خاموش شدن ناگهانی ماشین لباسشویی بوش نیاز به تعمیرکار مجرب و متخصص دارد.

جهت تعمیر لباسشویی بوش و یا سرویس آن با شماره 22225007-021 تماس حاصل نمایید.

علت های خاموش شدن ماشین لباسشویی بوش در حین کار

علت های متنوعی در زمینه خاموش شدن یکباره لباسشویی بوش وجود دارد که در این بخش به بررسی هریک از موارد خواهیم پرداخت. چنانچه در خصوص موارد مطرح شده در این بخش سوال و یا ابهامی دارید، موضوع مورد نظر خود را در بخش کامنت های سایت قرار دهید تا در کوتاه ترین بازه زمانی پاسخگوی آن باشیم.

1. خاموش شدن ماشین لباسشویی بوش به علت خراب شدن دوشاخه

زمانی که متوجه خاموش شدن ناگهانی ماشین لباسشویی بوش می‌شوید، نخستین کاری که باید انجام دهید سرکشی از صحت عملکرد اتصال برق دستگاه است. زیرا ممکن است پریز برق یا دوشاخه دستگاه دچار اختلال شده باشند. اگر فرآیند انتقال برق به دستگاه به درستی صورت بگیرد و نقصی نداشته باشد، به سراغ خود دستگاه ماشین لباسشویی بروید. گاهی اوقات ریختن آب یا نوسانات زیاد برق باعث خراب شدن دوشاخه یا پریز برق دستگاه می‌شوند و بدین ترتیب دستگاه به طور ناگهانی خاموش می‌شود.

2. خاموش شدن ماشین لباسشویی بوش به علت خراب شدن خازن پارازیت گیر

در ماشین لباسشویی قطعه ای به نام خازن پارازیت گیر وجود دارد که در انتهای دوشاخه برق ماشین لباسشویی نصب شده و از ورود بار اضافی به برد و تایمر لباسشویی جلوگیری به عمل می‌آورد. اگر میزان بار الکتریکی ورودی به دستگاه بیش از حد مجاز باشد، این خازن می‌سوزد و ورود جریان اضافی به ماشین لباسشویی را قطع می‌کند. بنابراین دومین مرحله از بررسی علل خاموش شدن ماشین لباسشویی، بررسی خازن پارازیت گیر آن است.

3. خاموش شدن ماشین لباسشویی بوش به علت خراب شدن تایمر یا برد الکترونیکی

در مدل‌های قدیمی، تایمر و در مدل‌های جدید، برد الکترونیکی ماشین لباسشویی بوش وظیفه کنترل تمامی قطعات دستگاه و تنظیم زمان بندی شستشو را بر عهده دارند. گاهی اوقات نوسانات برق یا آسیب رسیدن به یکی از بخش‌ها و قطعات ماشین لباسشویی باعث خراب شدن برد الکترونیکی یا تایمر آن می‌شود. به عنوان نمونه، هر گونه اختلال در عملکرد سیم کشی، میکروسوئیچ، درب، المنت، و شیر برقی ماشین لباسشویی بوش می‌تواند باعث سوختن تایمر یا برد ماشین لباسشویی و قطع شدن عملکرد آن در حین کار شود.

حتما بخوانید: تعمیر برد لباسشویی بوش

4. خاموش شدن ماشین لباسشویی بوش به علت وارد شدن بار اضافی

همان طور که می‌دانید، هر ماشین لباسشویی دارای ظرفیت خاصی است که اگر بیش از حد مجاز در آن لباس قرار بگیرد، مصرف برق دستگاه برای انجام عملکرد شستشو نیز بالا می‌رود. این افزایش مصرف برق باعث بالا رفتن جریان موتور و گرم شدن آن می‌شود. در این صورت سنسور ماشین لباسشویی بوش برای پیشگیری از آسیب رسیدن به موتور دستور قطع جریان برق را صادر می‌کند و ماشین لباسشویی کار خود را متوقف و خاموش می‌شود.

5. خاموش شدن ماشین لباسشویی بوش به علت فشار بیش از حد آب

اگر شیرهای کنترل آب ماشین لباسشویی بوش خراب شوند، حجم آب در داخل دیگ لباسشویی بوش افزایش پیدا می‌کند و برد دستگاه ماشین لباسشویی بوش فرمان توقف عملکرد را صادر می‌کند. لذا در این صورت باید اتصالات شیرهای آب ورودی نیز مورد بررسی قرار گیرند.

6. خاموش شدن ماشین لباسشویی بوش به علت خراب شدن نمایشگر

اگر ماشین لباسشویی بوش شما دارای صفحه نمایشگر باشد، بروز هر گونه ایراد در صفحه نمایشگر نیز باعث می‌شود که دستورات لازم به موتور و سایر اجزا ارسال نشود و عملکرد ماشین لباسشویی با اختلال همراه باشد. بدین ترتیب نوسانات برقی و آب خوردگی می‌تواند باعث خراب شدن صفحه نمایشگر ماشین لباسشویی بوش شوند.

7. خاموش شدن ماشین لباسشویی بوش به علت خراب شدن میکروسوئیچ درب

عملکرد میکروسوئیچ درب ماشین لباسشویی بوش به این ترتیب است که زمانی که قفل درب دستگاه باز می‌شود، لباسشویی فرایند شستشو را آغاز نمی‌کند. خراب شدن میکروسوئیچ درب در حین شستشو یکی دیگر از عواملی است که باعث توقف ناگهانی فرایند شستشو و خاموش شدن ماشین لباسشویی می‌شود. با استفاده از یک مولتی متر می‌توان عملکرد میکروسوئیچ درب لباسشویی را مورد بررسی قرار داد.

[irp posts=”3494″ name=”تعویض قفل درب یا میکروسوئیچ لباسشویی”]

8. خاموش شدن ماشین لباسشویی بوش به علت اختلال در عملکرد قفل یا زبانه درب

با بسته شدن درب ماشین لباسشویی، قفل درب پس از آن که از بسته بودن درست آن اطمینان حاصل کند، فرمان شروع عملکرد لباسشویی را صادر می‌کند. اگر بنا به هر دلیل قفل یا زبانه درب ماشین لباسشویی معیوب شده باشد، لباسشویی در حین شستشو کار را متوقف خواهد کرد. قفل درب می‌تواند بنا به دلایل الکتریکی یا مکانیکی از کار بیافتد؛ که در این صورت باید به وسیله یک نفر تعمیرکار متخصص مورد بررسی و تعمیر قرار گیرد.

سخن پایانی

در این مقاله ما به بررسی علت های خاموش شدن لباسشویی بوش پرداختیم و مواردی که موجب متوقف شدن لباسشویی می شود را مطرح کردیم. باید بدانید که ماشین لباسشویی بوش به وسیله یکی از بزرگ‌ترین و معتبرترین تولیدکنندگان لوازم خانگی جهان تولید می‌شود. ولی در عین حال بر اثر یک سری اختلالات عملکردی ممکن است به طور ناگهانی در حین اجرای عملکرد شستشو دچار نقص فنی و خاموش شدن کلی دستگاه شود.

در این مقاله به شما آموزش دادیم که در مواجهه با چنین شرایطی به ترتیب کدام یک از قسمت های مختلف ماشین لباسشویی بوش خود را مورد بررسی قرار دهید و در صورت نیاز به تعمیر ماشین لباسشویی بوش و یا تعویض یکی از قطعات آن، می‌توانید از یک تعمیرکار متخصص و آموزش دیده ماشین‌های لباسشویی بوش دعوت نمایید که نسبت به رفع مشکل ماشین لباسشویی شما اقدام نماید.

در پایان به خاطر داشته باشید که هر گونه دخالت بیجا به وسیله خود شما و یا افراد آموزش ندیده و فاقد مهارت لازم می‌تواند صدمات جبران ناپذیر و هزینه‌های مالی بیشتری را به شما تحمیل نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × چهار =

محتوای مقاله برای آشنایی با نحوه کار کردن لوازم خانگی و اینکه چه مشکلی ممکن است برای آنها پیش بیاید بسیار مناسب است.
John Doe

مقالات منتشر شده

روشن شدن چراغ نمک ظرفشویی
چرا چراغ نمک ماشین ظرفشویی روشن می شود؟
تنظیم درجه یخچال قدیمی
درجه یخچال قدیمی چگونه تنظیم می شود؟
ارور-تاپ-کلوز-Tap-Closed-ماشین-لباسشویی-بوش-شاخص
ارور تاپ کلوز Tap Closed ماشین لباسشویی بوش
ماشین لباسشویی بوش یا ال جی
ماشین لباسشویی بوش بهتر است یا ال جی؟
مزایا و معایب ساید بای ساید بوش
مزایا و معایب یخچال ساید بای ساید بوش
علت تخلیه نکردن لباسشویی بوش
علت تخلیه نشدن آب در ماشین لباسشویی بوش
خدمات پس از فروش بوش
نمایندگی خدمات پس از فروش بوش؛ سرویس و تعمیرات تخصصی بوش
چرا-چراغ-قرمز-یخچال-روشن-می-شودشاخص
چرا چراغ قرمز فریزر بوش روشن شده است؟
ویژگی قرص ماشین ظرفشویی
انواع قرص ماشین ظرفشویی و نحوه استفاده از آن
ارور‌های  E26 | F26 و E27 | F27 لباسشویی بوش
ارور‌های  E26 | F26 و E27 | F27 لباسشویی بوش