نمایندگی تعمیرات بوش

10 خط ویژه تلفن های شبانه روزی

نحوه تمیز کردن ماشین لباسشویی بوش

نحوه تمیز کردن ماشین لباسشویی بوش

یکی از مهم‌ترین شرایط برای تمیز و ضدعفونی شدن لباس‌ها در ماشین لباسشویی آن است که خود دستگاه ماشین لباسشویی تمیز و عاری از مواد آلاینده باشد. متأسفانه مشغله امروزی بسیاری از خانم‌ها باعث شده که به تمیز کردن دوره‌ای ماشین لباسشویی خود توجه زیادی نداشته باشند. به همین دلیل شاید به ظاهر متوجه تمیز شسته شدن لباس‌ها بشوید، اما در اصل این گونه نیست و لباس‌های تمیز شما عملاً تبدیل به یکی از مهم‌ترین راه‌های ورود ویروس‌ها و میکروب‌ها به محیط زندگی شده‌اند.

در این مقاله از مجموعه مقالات نمایندگی تعمیرات لباسشویی بوش قصد داریم تا در مورد چگونگی تمیز کردن ماشین لباسشویی بوش با شما صحبت کنیم و تمامی اطلاعات لازم از بهترین زمان برای انجام این کار تا روال ضدعفونی کردن ماشین را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

اهمیت تمیز کردن ماشین لباسشویی بوش

همان‌طور که در ابتدای مقاله هم اشاره شد، مهم‌ترین دلیل برای تمیز و ضدعفونی کردن ماشین لباسشویی جلوگیری از رشد و تکثیر قارچ‌ها، باکتری‌ها و ویروس‌ها در آن می‌باشد. همان‌ طور که می‌دانید، در ماشین لباسشویی آب به اندازه کافی داغ نمی‌شود که باعث از بین رفتن میکروب‌ها شود. اتفاقاً میکروب‌ها در محیط‌های ولرم و نسبتاً سرد به رشد و تکثیر خود ادامه می‌دهند. به همین دلیل شاهد زنده ماندن آنها و نفوذ به بافت لباس‌ها و تماس مستقیم با پوست بدن انسان هستیم. یکی دیگر از دلایل مهم ضدعفونی و تمیز کردن ماشین لباسشویی، جلوگیری از ایجاد بوی بد در لباس‌ها می‌باشد.

زمان مناسب برای تمیز کردن ماشین لباسشویی بوش

شما در هر زمانی می توانید اقدام به تمیز کردن لباسشویی بوش خود نمایید اما در برخی از زمان ها نیاز بیشتری برای انجام این کار وجود دارد. در این بخش قصد داریم به بهترین زمان های لازم برای تمیز کردن و ضدعفونی کردن بپردازیم.

اگر در خصوص مواردی که در این بخش به آنها اشاره می کنیم سوال و یا ابهامی دارید، در بخش کامنت های سایت آنها را برای ما قرار دهید در در کوتاه ترین بازه زمانی پاسخ کامل سوالات را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

زمان مناسب برای تمیز کردن ماشین لباسشویی بوش

1) تمیز کردن ماشین لباسشویی بوش در زمان کپک زدن

تعجب نکنید. اگر مدتی از ضدعفونی و تمیز کردن ماشین لباسشویی خود غفلت کنید، متوجه لکه‌های سبزی در پشت درب ماشین لباسشویی خواهید شد؛ که در واقع این لکه‌های سبز محل ایجاد جلبک و کپک هستند؛ چون واشر ماشین لباسشویی محیط بسیار مستعدی برای ایجاد کپک و لکه‌های سبز و سیاه می‌باشد. لذا در صورت مشاهده این لکه‌ها بی‌درنگ به فکر تمیز کردن ماشین لباسشویی باشید.

2) تمیز کردن ماشین لباسشویی بوش در زمان استشمام بوی نامطبوع

اگر پس از مدتی استفاده نکردن از ماشین لباسشویی بوش متوجه بوی نامطبوعی از آن می‌شوید، به فکر تمیز کردن آن باشید. چرا که این بو به دلیل وجود مواد آلایندۀ زیستی مثل باکتری‌ها می‌باشد.

3) تمیز کردن ماشین لباسشویی بوش در زمان اُفت کیفیت شستشو

اگر پس از خارج کردن لباس‌ها متوجه لکه‌های کبود و تیره رنگ بر روی آنها می‌شوید، بدانید که ماشین لباسشویی شما مورد حمله آهکی و رسوبی قرار گرفته و حتماً باید تمیز شود.

فواصل زمانی ضدعفونی کردن ماشین لباسشویی بوش

به درستی نمی‌توان برای ضدعفونی کردن ماشین لباسشویی فاصله زمانی مشخصی را معین کرد. چرا که این فاصله بستگی به میزان کارکرد ماشین لباسشویی شما دارد. اگر از ماشین لباسشویی به صورت روزانه یا دست کم هفته‌ای دو یا سه بار استفاده می‌کنید، بهتر است دست کم هر سه ماه یک‌بار ماشین لباسشویی بوش را تمیزکاری و ضدعفونی کنید. ولی اگر کارکرد ماشین لباسشویی شما کمتر و در حد ماهی یک یا دو بار باشد، بهتر است سالی یک‌بار آن را ضدعفونی کنید.

اگر در منطقه‌ای زندگی می‌کنید که سختی آب بالا است و یا اگر در خانه فرد سالمند، بیمار خاص و یا نوزاد دارید، به دلیل حساسیت خاصی که بدن آنها دارد، بهتر است فواصل تمیز کردن ماشین لباسشویی را کاهش دهید.

مراحل ضدعفونی کردن ماشین لباسشویی بوش

در این بخش می‌خواهیم شما را به صورت سلسله مراتبی با ترتیب تمیز کردن ماشین لباسشویی آشنا کنیم:

بیشتر بخوانید: همه چیز در مورد انواع شوینده ماشین لباسشویی

مراحل ضدعفونی کردن ماشین لباسشویی بوش

مرحله اول: تمیز کردن محفظه پودر

محفظۀ پودر به دلیل رطوبت بالایی که دارد، همواره در معرض رشد جلبکی قرار می‌گیرد. لذا آن را بیرون آورده و با مسواک و شامپو یا پودر لباسشویی دستی کاملاً بشویید و محل حفره داخلی ماشین لباسشویی که محفظه پودر در آن قرار می‌گیرد را با اسپری سرکه و دستمال تمیز کنید؛ به طوری که تمام شیارهای آن تمیز شوند.

مرحله دوم: تمیز کردن محفظه فیلتر پایین ماشین لباسشویی

این محل، جای تجمع پرز، مو و قسمت‌های جدا شده از لباس است که اگر به خوبی تمیز نشود، باعث ایجاد بوی بد می‌شود. لذا فیلتر ماشین لباسشویی بوش را طبق دستورالعمل آن از محل خود خارج کرده و آن را تخلیه کنید. حالا آن را با یک مسواک و یک ماده تمیز کننده شستشو دهید و با اسپری سرکه ضدعفونی نمایید.

مرحله سوم: لاستیک دور درب ماشین لباسشویی بوش

لاستیک دور درب ماشین لباسشویی یکی از مستعدترین محل‌ها برای رشد جلبک و میکروب می‌باشد. لذا پس از هر بار شستشو این محل را مورد بازدید چشمی و بویایی قرار دهید و آن را با یک اسفنج کف‌آلود و حوله نرم تمیز کنید. اگر مدت زیادی از آخرین شستشوی لاستیک دور درب ماشین لباسشویی می‌گذرد، بهتر است آن را با مقداری سرکه تمیز کنید و با یک مسواک یا برس نرم تمیز نمایید. برای شستشوی درب ماشین لباسشویی هم از محلول 50-50 آب ولرم و مایع سفید کننده استفاده کنید.

مرحله چهارم: محفظه دیگ فلزی ماشین لباسشویی بوش

این محفظه شاید به ظاهر تمیز و براق به نظر برسد، اما حفره‌های ریز آن محل تجمع جرم و آلودگی هستند. لذا ماهی یک‌بار ماشین لباسشویی را روی حالت تمیز کردن قرار دهید و بسته به دفعات ضدعفونی کردن، به آن زمان ۱۵ دقیقه، ۳۰ دقیقه و یا بیشتر بدهید و ماشین لباسشویی را روشن کنید.

مرحله پنجم: بدنه خارجی ماشین لباسشویی بوش

آخرین مرحله از تمیزکاری ماشین لباسشویی بوش اختصاص به تمیز کردن بدنه آن دارد. برای این منظور از نصف لیوان جوش شیرین و یک لیتر سرکه استفاده کنید و پس از آغشته کردن بدنه ماشین لباسشویی با یک اسفنج، با یک حوله تمیز آن را خشک کنید.

سخن پایانی

در این مقاله شما را با چگونگی تمیز کردن ماشین لباسشویی بوش آشنا کردیم. اما مورد مهم‌تر از تمیز کردن ماشین لباسشویی، اقداماتی است که باعث ماندگاری این تمیزی می‌شوند. برای این منظور سعی کنید همیشه درب ماشین لباسشویی را باز بگذارید تا هوا به داخل آن جریان داشته باشد، هیچ‌گاه از پودرهای دستی در ماشین لباسشویی استفاده نکنید.

استفاده بیش از حد از پودر لباسشویی، استفاده از پودرهای لباسشویی غیر استاندارد و استفاده از مایع لباسشویی می‌توانند رسوب سنگینی را در داخل دستگاه ایجاد کنند. زمانی که ماشین لباسشویی کار خود را تمام می‌کند، لباس‌ها را به سرعت از آن خارج کنید تا درصد رطوبت محیط داخل دستگاه افزایش پیدا نکند و مستعد ایجاد کپک و رسوب نشود.

علاوه بر این موارد، پس از هر بار استفاده از ماشین لباسشویی اقدام به یک بررسی چشمی و بویایی از محیط داخلی دیگ، واشر دور درب و محفظه جاپودری ماشین لباسشویی بوش نمایید و در صورت هر گونه آلودگی، نسبت به رفع آن اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 3 =

محتوای مقاله برای آشنایی با نحوه کار کردن لوازم خانگی و اینکه چه مشکلی ممکن است برای آنها پیش بیاید بسیار مناسب است.
John Doe

مقالات منتشر شده

روشن شدن چراغ نمک ظرفشویی
چرا چراغ نمک ماشین ظرفشویی روشن می شود؟
تنظیم درجه یخچال قدیمی
درجه یخچال قدیمی چگونه تنظیم می شود؟
ارور-تاپ-کلوز-Tap-Closed-ماشین-لباسشویی-بوش-شاخص
ارور تاپ کلوز Tap Closed ماشین لباسشویی بوش
ماشین لباسشویی بوش یا ال جی
ماشین لباسشویی بوش بهتر است یا ال جی؟
مزایا و معایب ساید بای ساید بوش
مزایا و معایب یخچال ساید بای ساید بوش
علت تخلیه نکردن لباسشویی بوش
علت تخلیه نشدن آب در ماشین لباسشویی بوش
خدمات پس از فروش بوش
نمایندگی خدمات پس از فروش بوش؛ سرویس و تعمیرات تخصصی بوش
چرا-چراغ-قرمز-یخچال-روشن-می-شودشاخص
چرا چراغ قرمز فریزر بوش روشن شده است؟
ویژگی قرص ماشین ظرفشویی
انواع قرص ماشین ظرفشویی و نحوه استفاده از آن
ارور‌های  E26 | F26 و E27 | F27 لباسشویی بوش
ارور‌های  E26 | F26 و E27 | F27 لباسشویی بوش