نمایندگی تعمیرات بوش

10 خط ویژه تلفن های شبانه روزی

تعمیر یخساز بوش

دلایل خرابی و نحوه تعمیر یخساز بوش

همانطور که می دانید در میان لوازم خانگی، یخچال از جمله لوازمی است که بدون آن نمی توان لحظه ای زندگی کرد و به دلیل کار کردن 24 ساعته نسبت به سایر لوازم برقی خانه در معرض خرابی بیش تری قرار دارد. یکی از متداول ترین خرابی هایی که ممکن است یخچال شما نیز دچار شود، خرابی یخساز است. فرض کنید در یک روز گرم تابستانی به سراغ یخچال می روید تا شربتی با تکه های یخ زیاد برای خود درست کنید اما ببینید یخساز خراب شده است، مسلما خیلی ناراحت و نگران می شوید.

یخسازهای بوش نیز با وجود کیفیت در ساخت و قطعات شاید بعد از سال ها کار خراب شوند و مشکلات زیادی را به بار آورند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم در این مطلب عملکرد و قطعات یخساز بوش، دلایل خرابی یخساز بوش، نحوه ریست یخساز بوش و نحوه تعمیر یخساز بوش را به طور جامع و هدفمند برای شما عزیزان توضیح دهیم. در صورتی که با خواندن این مقاله باز هم سوالی در زمینه تعمیرات یخساز بوش داشتید با نمایندگی تعمیرات یخچال بوش، 22225007-021، تماس بگیرید تا مشاوران ما به صورت رایگان بهترین راهکارها را به شما پیشنهاد دهند.

عملکرد و قطعات یخساز بوش

یخساز بوش یکی از کاربردی ترین قطعات این دستگاه محسوب می شود به طوریکه اکثر افراد در هنگام خرید یخچال می خواهند دستگاه شان قابلیت یخسازی داشته باشد. اکثر افراد به اشتباه تصور می کنند که محفظه یخ همان یخساز است ولی این دو کاملا با یکدیگر متفاوتند و در صورت خرابی نوع تعمیرشان با یکدیگر فرق دارد.

همانطور که می دانید وظیفه یخساز یا همان Ice maker تولید یخ در اندازه مشخص می باشد و از قطعاتی همچون سیم رابط برق، موتور، سنسور، اهرم تشخیص یخ، لوله ورودی آب، شیر برقی، محفظه و برد الکترونیکی ساخته شده است. در صورتی که کوچترین نقصی در هر یک از این قطعات ایجاد شود، یخساز دیگر کار نمی کند. خوشبختانه شما خودتان می توانید با یک سری راهکار ساده به تعمیر یخساز بوش بپردازید ولی گاهی دیگر کاری از دست شما ساخته نیست و حتما باید با نمایندگی تماس بگیرید.

اقدامات لازم برای تعمیر یخساز بوش

زمانی که یخساز یخ تولید نکرد و حس کردید اختلالی در عملکرد آن پیش آمده، حتما اقدامات زیر را انجام دهید:

اقدامات لازم برای تعمیر یخساز بوش
اقدامات لازم برای تعمیر یخساز بوش

– مطمئن شوید که دکمه یخ را انتخاب کرده اید و به اشتباه قفل کودک را انتخاب نکردید.

– پدال یخساز را فشار دهید و ببینید صدایی از موتور یخساز می آید یا نه.

– اگر صدایی از موتور یخساز شنیدید، تمامی یخ های مخزن یخساز را خارج کرده و مخزن یخ را چک کنید. دمپر یخساز را نیز بررسی کنید و دارای یخ ردگی شده بود، یخ زدگی ها را پاک کنید.

– اگر صدایی از موتور یخساز شنیده نشد، باید موتور یخساز را با اهم متر چک کنید. در صورتی که اهم متر عدد 0 را نشان داد باید موتور یخساز تعویض شود. در غر این صورت موتور یخساز سالم است.

اگر موارد بالا همه سالم بودند باید با نمایندگی بوش تماس بگیرید تا برای عیب یابی و تعمیر یخساز شما اقدام کنند.

دلایل خرابی یخساز بوش

در صورتی که به دنبال فهمیدن دلایل خرابی یخساز بوش و روش های حل آن هستید، حتما این بخش را بخوانید زیرا براساس تجربه سی ساله تعمیرکاران یخساز بوش نوشته شده و می تواند به شما کمک زیادی بکند. از رایج ترین دلایل خرابی یخساز بوش می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- یخساز کار نمی کند

زمانی که یخساز بوش کار نمی کند امکان دارد به دلیل خاموش شدن یخساز، فعال شدن قابلیت مکث، مسدود شدن ورودی آب، مسدود شدن فیلتر و یا عدم سرمای کافی فریزر بوش باشد. در ادامه نحوه عیب یابی، تشخیص و راه های رفع هرکدام از این قطعات توضیح داده می شود:

خاموش شدن یخساز بوش

در تمامی یخچال های امروزی، یخساز دارای یک دکمه on/off می باشد که در بعضی از یخچال ها این دکمه در داخل فریزر و در کنار یخساز است و در یخچال های دیگر بر روی صفحه نمایشگر یچال قرار دارد. در صورتی که دیدید یخساز کار نمی کند این دکمه را چک کنید که در حالت روشن باشد.

 فعال شدن قابلیت مکث یخساز بوش

در یخسازهای بوش یک قطعه به نام بازوی کنترل وجود دارد که وظیفه آن این است که زمانی که مخزن یخساز پر از یخ شد در بالاترین وضعیت قرار بگیرد تا دیگر یخ تولید نشود. زمانی که یخساز بوش کار نمی کند ممکن است این بازوی کنترل به طور تصادفی در بالاترین وضعیت قرار گرفته باشد و یخ تولید نشود. حتما آن را چک کنید.

مسدود شدن ورودی آب یخساز بوش

تمامی یخسازهای بوش دارای یک شیر ورودی آب هستند که آب از طریق این شیر وارد یخساز می شود و شروع به یخ زدن در قالب های یخ می کند. اگر یخساز کار نمی کند چک کنید که شیر ورودی مسدود نشده باشد یا شیلنگ آن تا نخورده باشد.

مسدود شدن فیلتر یخساز بوش

معمولا فیلتر یخسازها بعد از مدتی دچار جرم می شود و در صورتیکه جهت تعویض آن اقدام نشود مسدود می شوند. اگر فیلتر مسدود شده باشد اجازه یخسازی نمی دهد. آن را چک کنید.

عدم سرمای کافی یخساز بوش

زمانی که یخچال سرمای کافی ندارد به دلیل معیوب بودن کمپرسور یا کم بودن گاز یخچال است ولی زمانیکه فریزر سرمای کافی ندارد به دلیل خراب بودن فن فریزر است. پس حتما این فن را در سریع ترین زمان ممکن تعویض کنید.

2- یخ ها به هم می چسبند

اینکه یخ ها به هم می چسبند، یکی از رایج ترین مشکلاتی است که امکان دارد برای یخچال پیش بیاید و همواره دو علت اصلی دارد که در ادامه توضیح داده شده است. یخ ها به هم می چسبند

عدم استفاده از یخساز بوش و پر شدن مخزن یخساز از یخ

در این مورد باید در نظر داشته باشید که اگر از یخساز یخچال بوش خود استفاده زیادی ندارید دکمه off یخساز را فعال کنید. در غیر این صورت، بعد از مدتی یخ ها به هم فشار می آورند و به یکدیگر می چسبند. اگر با مشکل چسبیده شدن یخ ها مواجه شدید، ابتدا مخزن یخساز را از یخچال جدا کنید، یخ های بزرگ را از داخل مخزن بیرون بیاورید، یخ های کوچک را داخل مخزن از هم جدا کنید و دوباره مخزن را به جای خود برگردانید.

عدم سرمای کافی در یخساز بوش

یکی دیگر از دلایل چسبیده شدن یخ ها به یکدیگر عدم وجود سرمای کافی است که باعث می شود یخ ها ذوب شوند و با بازگشت سرما دوباره یخ بزنند و به هم بچسبند. معمولا خنک نبودن فضای فریزر به دلیل خرابی فن یخچال است و باید سریعا برای تعمیر یا تعویض آن اقدام کنید. برای تعمیر فن یخچال بوش می توانید با تعمیرگاه مرکزی یخچال بوش تماس بگیرید.

3- عوامل دیگر

خرابی یخساز بوش می تواند به خاطر دلایل مختلف دیگری مانند معیوب بودن شیر برقی یخساز، ایجاد نقص و اختلال در موتور یخساز بوش، ایجاد یخ زدگی در مسیر ورودی یخساز، معیوب بودن سنسور و خراب شدن برد الکترونیکی فریزر رخ دهد. پس برای تشخیص درست و تعمیر یخساز بوش حتما با نمایندگی مربوطه تماس بگیرید. تعمیر یخساز بوش

تعمیر یخساز بوش

آیا یخساز بوش شما خراب شده است؟ آیا به دنبال تعمیرکار حرفه ای برای تعمیر یخساز هستید؟ آیا نگران تعمیر یخساز خود هستید و نمی دانید چه کار انجام دهید؟

اصلا جای نگرانی نیست. کافی است با 22225007-021 تماس بگیرید. تکنسین های ما در ابتدا به صورت رایگان به شما راهکارهایی ارائه می دهند تا بتوانید خودتان به تعمیر یخساز بپردازید. اگر شما نتوانستید، بهترین تعمیرکار خود را در زمینه تعمیرات یخساز بوش در کمتر از یک ساعت با تجهیزات کامل به منزل شما می فرستند. ما قول می دهیم یخساز شما را با کمترین قیمت و بهترین کیفیت برای شما تعمیر کنیم. پس همین الان با ما تماس بگیرید.

نحوه ریست یخساز

زمانی که یخساز خراب می شود اولین راهکار بسیار مفید فشار دادن دکمه ریست یخساز یا به عبارتی ریست کردن یخساز است. شاید باورتان نشود ولی در اکثر گزارش های خرابی یخساز، تنها با این کار تمامی معایب یخساز خود به خود برطرف شده است! به همین دلیل در این مطلب تصمیم گرفتیم نحوه ریست یخساز را نیز به شما آموزش دهیم.

برای ریست یخساز بوش، ابتدا باید درب فریزر را باز کرده و با دقت کاور یخساز را جدا کنید تا بتوانید این قطعه را به طور کامل ببینید. سپس، دکمه ای به نام reset switch یا همان دکمه ریست یخساز که معمولا زیر یخساز قرار دارد را به مدت چند ثانیه فشار دهید. بعد از این کار یخساز شروع به چرخیدن می کند و ریست می شود. حال باید کاور یخساز را سر جای قبلی خود قرار دهید.

این نکته را هم در نظر داشته باشید که نیازی نیست یخساز را چند بار پشت سرهم ریست کنید، دوبار برای این عملیات کافی است. در صورتی که عملیات ریست، موفق باشد حدودا بعد از پنج ساعت دوباره یخساز شروع به یخسازی می کند؛ در غیر این صورت حتما یخساز بوش ایراد فنی دارید و باید با 22225007-021  تماس بگیرید تا سریعا تعمیرکارانی ماهر در زمینه تعمیرات یخساز بوش به منزل شما بیایند.

قیمت یخساز بوش

قیمت یخساز بوش با توجه به مدل یخچال متفاوت خواهد بود. در صورتی که می خواهید از قیمت یخساز خود مطلع شوید با مشاوران ما تماس بگیرید و مدل یخچال خود را بگویید. در این نمایندگی تمامی یخسازها با کمترین قیمت نسبت به سایر جاها فروخته می شود و یک ضمانت شش ماهه نیز به شما می دهیم تا در صورتیکه طی این شش ماه مشکلی پیش آمد هزینه را به شما پس دهیم. علاوه بر این، در صورت خرید یخساز از ما، نصب رایگان هدیه بگیرید.

سخن پایانی

در این مطلب سعی شد تمامی نکات و راهنمایی های لازم در خصوص تعمیر یخساز بوش را برای شما عزیزان توضیح دهیم. چنانچه سوالی داشتید با 22225007-021 تماس بگیرید تا به شما در تشخیص، عیب یابی و تعمیر درست یخساز بوش کمک کنیم. ما با بیست سال سابقه درخشان در زمینه تعمیرات یخساز بوش توانسته ایم رضایت مشتریان زیادی را کسب کنیم به طوری که در تعمیر لوازم خانگی خود فقط با نمایندگی ما تماس می گیرند. پس اگر نیازی به تعمیر یخساز بوش دارید بدون شک ما بهترین گزینه برای شما خواهیم بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 4 =

محتوای مقاله برای آشنایی با نحوه کار کردن لوازم خانگی و اینکه چه مشکلی ممکن است برای آنها پیش بیاید بسیار مناسب است.
John Doe

مقالات منتشر شده

علت تخلیه نکردن لباسشویی بوش
علت تخلیه نشدن آب در ماشین لباسشویی بوش
خدمات پس از فروش بوش
نمایندگی خدمات پس از فروش بوش؛ سرویس و تعمیرات تخصصی بوش
چرا-چراغ-قرمز-یخچال-روشن-می-شودشاخص
چرا چراغ قرمز فریزر بوش روشن شده است؟
ویژگی قرص ماشین ظرفشویی
انواع قرص ماشین ظرفشویی و نحوه استفاده از آن
ارور‌های  E26 | F26 و E27 | F27 لباسشویی بوش
ارور‌های  E26 | F26 و E27 | F27 لباسشویی بوش
علت-ماندن-کف-در-ماشین-ظرفشویی-شاخص
علل اصلی ماندن کف در ماشین ظرفشویی
راهنمای استفاده از ماکروفر بوش
راهنمای استفاده از ماکروفر بوش
علت-قفل-شدن-لباسشویی-بوش-شاخص
علت قفل شدن درب لباسشویی بوش
تعویض قفل درب یا میکروسوئیچ لباسشویی
تعویض میکروسوئیچ درب لباسشویی
سوختن-کولر-گازی-بوش-شاخص
علت سوختن کمپرسور کولر گازی