نمایندگی تعمیرات بوش

10 خط ویژه تلفن های شبانه روزی

ارور E01 یا F01 ماشین ظرفشویی بوش

ارور E01 یا F01 ماشین ظرفشویی بوش

ارور E01 یا F01 ماشین ظرفشویی بوش یکی از انواع ارور ها و کد خطاهای ایجاد شده در ماشین ظرفشویی بوش می باشد که به معنای خرابی در بخش هیتر المنت دستگاه و عدم توانایی ظرفشویی در گرم آب است. این ارور به عنوان یکی از مهمترین ارور های ایجاد شده در ظرفشویی شناخته می شود که نادیده گرفتن آن موجب ایجاد اختلالات بسیار بزرگی در دستگاه می شود.

اگر ارور E01 یا F01 ظرفشویی بوش نادیده گرفته شود، توان شستشوی دستگاه به صورت کامل از بین خواهد رفت و تا زمان برطرف سازی آن خبری از نظافت کامل ظرفها نیست.

در این مقاله از مجموعه مقالات نمایندگی تعمیرات بوش، قصد داریم شما را به صورت کامل با ماهیت این ارور، شرایط ایجاد آن و روش های برطرف سازی این کد خطا آشنا سازیم پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

کاربران عزیز اگر در خصوص موضوعات و مطالب گفته شده ارور E01 یا F01 ظرفشویی بوش سوال و یا ابهامی دارید می توانید موضوع مورد نظر خود را در بخش کامنت های صفحه قرار دهید تا در اولیبن فرصت پاسخگوی آن باشیم.

معنی ارور E01 یا F01 ظرفشویی بوش چیست؟

سیستم های طراحی شده در ظرفشویی های امروزی بوش بسیار هوشمند می باشد و قابلیت شناسایی نواقص ایجاد شده در خود را به خوبی دارا می باشد. زمانی که سیستم هوشمند ظرفشویی بوش یک نقص فنی را در ساختار خود شناسایی می کند، آن را با اعداد و حروف خاصی بر روی نمایشگر خود به نمایش در می آورد.

این اعداد و حروف در واقع زبان گفتاری دستگاه با ما می باشد که با آگاهی از آنها می توان به سادگی متوجه منظور دستگاه شد. این حروف و اعداد با نام های کد خطا و یا ارور شناخته می شوند که بیان کننده خرابی در یکی از بخش های داخلی دستگاه می باشد که برای بدست آوردن مجدد عملکرد طبیعی، باید آنها را برطرف نمود.

ارور E01 یا F01 ظرفشویی بوش یکی از متداول ترین ارور ظرفشویی بوش نمایش داده شده می باشد که ایجاد نقص در بخش های مختلفی از دستگاه را به ما یادآوری می کند. اصلی ترین بخش هایی که باعث می شوند، ارور E01 یا F01 نمایش داده شود به صورت زیر می باشند:

  • خرابی هیتر
  • خرابی برد
  • خرابی حسگر دما

ارور E01 یا F01 ماشین ظرفشویی بوش با بروز اختلال در موارد گفته شده در بالا بر روی نمایشگر دستگاه ظاهر می شود که برای برطرف سازی آنها باید به موقع اقدام نمود. اگر به موارد گفته شده دقت نمایید به خوبی متوجه خواهید شد که برطرف سازی این این ارور ها به هیچ عنوان توسط خود شخص قابل انجام نمی باشد و باید از تعمیرکار متخصص و آشنا با ارور E01 یا F01 ظرفشویی بوش و نحوه برطرف سازی آن، استفاده نماید.

برای این موضوع می توانید با شماره های قرار داده شده در داخل سایت تماس حاصل نمایید و ثبت درخواست تعمیرات ظرفشویی بوش را انجام دهید.

دلایل ایجاد ارور E01 یا F01 ماشین ظرفشویی بوش

کد خطا E01 یا F01 ظرفشویی بوش همانطور که گفتیم به سبب خرابی در بخش های مختلفی همچون برد دستگاه، هیتر و سنسور دما ایجاد می شود که در حالت کلی می خواهد به ما بگوید که دستگاه قادر به گرم کردن آب مورد استفاده در شستشوی ظرف های نیست.

حال بیایید با هم بررسی نماییم که هر یک از این موارد به چه صورت موجب ایجاد این ارور می شوند و در صورت برطرف نکردن چه آسیب هایی به دستگاه وارد می شود.

دلایل ایجاد ارور E01 یا F01 ماشین ظرفشویی بوش

1) نمایش ارور E01 یا F01 در ظرفشویی بوش به علت خرابی برد

برد یکی از مهمترین و اصلی ترین قطعات استفاده شده در تمامی دستگاه های الکتریکی هوشمند می باشد که قلب تپنده دستگاه است. هر اقدامی که ما از دستگاه می خواهیم مانند مدت زمان شستشو، سبک شستشو، مدت زمان آبکشی و هر قابلیت دیگری که در ظرفشویی تعریف شده است، دستورات انجام آنها از سمت برد صادر می شود.

هریک از قطعات استفاده شده در دستگاه به صورت مستقیم زیر نظر برد فعالیت می کنند و آغاز و پایان کار خود را از برد دریافت می کنند. در صورت بروز آسیب به این قطعه، عملکرد بسیاری از بخش های ظرفشویی با مشکل مواجه می شود و می توان گفت که عملا دستگاه از کار می افتد.

اگر بخشی از برد و یا تمامی آن آسیب دیده باشد دستورات لازم برای گرم شدن آب و شستشوی دقیق ظروف ارسال نمی شود و در نهایت ارور E01 یا F01 ظرفشویی بوش نمایش داده می شود.

برای برطرف سازی این مشکل باید اقدام به تعمیر برد ظرفشویی بوش نمود که برای این موضوع می توانید با شماره های قرار داده شده در داخل صفحه تماس حاصل نمایید تا در کوتاه ترین بازه زمانی مشکلات برد شما را برطرف نماید.

مقالات مرتبط: تعمیر برد ظرفشویی بوش 

2) نمایش ارور E01 یا F01 ظرفشویی بوش به دلیل خرابی هیتر

طراحی سیستم داخلی ظرفشویی های بوش به صورتی می باشد که نیازی به ورود آب گرم از مسیر های خارجی ندارد و خود سیستم این کار را با المنت های خود انجام می دهد. همه ما به خوبی می دانیم که برای از بین بردن لکه ها و چربی های باقی مانده بر روی ظروف باید از آب گرم استفاده نمود تا عمل شستشو به خوبی انجام شود.

اگر هیتر المنت خراب باشد آب دمای لازم را برای شستشوی دقیق ظروف را ندارد و لکه ها به قوت خود باقی می مانند. زمانی که این اتفاق رخ دهد سیستم هوشمند دستگاه برای آگاه سازی مصرف کننده کد خطا E01 یا F01 ظرفشویی بوش را نمایش می دهد. برای برطرف سازی این مشکل باید هیتر المنت دستگاه را تعویض و یا تعمیر نمود.

3) نمایش کد خطا E01 یا F01 ماشین ظرفشویی بوش به دلیل خرابی سنسور دما

سنسور دما جهت تنظیم دمای آب و مدیریت مدت زمان فعالیت هیتر المنت طراحی شده است. این قطعه تا زمان رسیدن دمای آب به مقدار ایده آل، به هیتر امکان فعالیت را می دهد و با رسیدن به دمای مورد نظر، دستور قطع فعالیت هیتر را به سمت برد ارسال می کند. باید بدانید که سنسور های دما به صورت مداوم در حال اندازه گیری دما آب می باشد تا از مقدار مورد نظر خارج نشود.

این قطعه به دلایل مختلفی دچار آسیب می شود و عملکرد خود را از دست می دهد. موارد مختلفی مانند فرسودگی و استفاده غلط موجب وارد شدن آسیب به این قطعه می شود و عملکرد درست آن را مختل می کند.
اختلال در عملکرد سنسور دما موجب نمایش ارور E01 یا F01 ظرفشویی بوش بر روی نمایشگر می شود که برای برطرف سازی آن باید مراتب کار را با نمایندگی تعمیرات ظرفشویی بوش در میان بگذارید.

نحوه برطرف سازی ارور E01 یا F01 ماشین ظرفشویی بوش

برای برطرف سازی کامل و دقیق این ارور لازم است که مراتب کار را با نمایندگی مرکزی تعمیرات ظرفشویی بوش در میان بگذارید تا در کوتاه ترین بازه زمانی اقدام به برطرف سازی تمامی مشکلات پیش آمده در دستگاه نمایند. مواردی که موجب نمایش ارور E01 یا F01 ظرفشوی می شوند کاملا تخصصی می باشد و امکان تعمیرات و برطرف سازی توسط خود شخص وجود ندارد.

در راستای برطرف سازی کد خطاE01 یا F01 ظرفشویی بوش باید به صورت دقیق برد دستگاه مورد بررسی قرار گیرد تا از عملکرد درست آن اطمینان حاصل کرد. سایر علت های ایجاد ارور E01 یا F01 ظرفشویی بوش نیز باید به صورت آزمون و خطا مورد بررسی قرار گیرند و تا از وضعیت آنها آگاهی های لازم را کسب نمود.

نحوه برطرف سازی ارور E01 یا F01 ماشین ظرفشویی بوش

سخن آخر

تمامی روال برطرف سازی ارور E01 یا F01 در ظرفشویی بوش باید با استفاده از ابزار های تخصصی انجام شود تا دقیق ترین نتایج از رویه تعمیرات حاصل شود. برای این موضوع نمایندگی تعمیرات ظرفشویی بوش که شماره های تماس آن در داخل صفحه قرار داده شده است، از مجرب ترین تعمیرکاران خود استفاده می نماید تا در اولین مراجعه تمامی مشکلات پس آمده در دستگاه را شناسایی و اقدام به برطرف سازی آنها نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 11 =

محتوای مقاله برای آشنایی با نحوه کار کردن لوازم خانگی و اینکه چه مشکلی ممکن است برای آنها پیش بیاید بسیار مناسب است.
John Doe

مقالات منتشر شده

روشن شدن چراغ نمک ظرفشویی
چرا چراغ نمک ماشین ظرفشویی روشن می شود؟
تنظیم درجه یخچال قدیمی
درجه یخچال قدیمی چگونه تنظیم می شود؟
ارور-تاپ-کلوز-Tap-Closed-ماشین-لباسشویی-بوش-شاخص
ارور تاپ کلوز Tap Closed ماشین لباسشویی بوش
ماشین لباسشویی بوش یا ال جی
ماشین لباسشویی بوش بهتر است یا ال جی؟
مزایا و معایب ساید بای ساید بوش
مزایا و معایب یخچال ساید بای ساید بوش
علت تخلیه نکردن لباسشویی بوش
علت تخلیه نشدن آب در ماشین لباسشویی بوش
خدمات پس از فروش بوش
نمایندگی خدمات پس از فروش بوش؛ سرویس و تعمیرات تخصصی بوش
چرا-چراغ-قرمز-یخچال-روشن-می-شودشاخص
چرا چراغ قرمز فریزر بوش روشن شده است؟
ویژگی قرص ماشین ظرفشویی
انواع قرص ماشین ظرفشویی و نحوه استفاده از آن
ارور‌های  E26 | F26 و E27 | F27 لباسشویی بوش
ارور‌های  E26 | F26 و E27 | F27 لباسشویی بوش