نمایندگی تعمیرات بوش

10 خط ویژه تلفن های شبانه روزی

لیست کامل ارورهای یخچال فریزر بوش به همراه راه حل

یخچال‌های بوش، به ‌خصوص مدل‌های جدیدتر، مجهز به سیستم‌های هشدار پیشرفته‌ای هستند که در صورت بروز مشکل، با نمایش کدهای خطا، شما را از نقص فنی آگاه می‌کنند.

اما این کدهای خطا می‌توانند گیج‌کننده باشند. چه معنی می‌دهند؟ مشکل از کجاست؟ چطور باید آن را حل کرد؟

در این مقاله از نمایندگی تعمیرات یخچال بوش، به بررسی جامع ارورهای یخچال بوش می‌پردازیم. با مطالعه این مقاله، شما قادر خواهید بود:

  • معنی هر کد خطا را به ‌طور دقیق بفهمید.
  • با ریشه و علت بروز هر مشکل آشنا شوید.
  • راه‌حل‌های ساده و گام به گام برای رفع مشکل را پیدا کنید.
  • در صورت نیاز به تعمیر، با اطلاعات کامل با یک تعمیرکار مجاز تماس بگیرید.

ارور های رایج یخچال فریزر بوش

در این بخش سعی شده تمامی ارورهای یخچال بوش، دلیل نمایش آن ها و راهکارهای حل آن به طور کامل توضیح داده شود.

کد خطا توضیحات راه حل
E01 مشکل در سنسور دمای یخچال بررسی و تعویض سنسور دما
E02 مشکل در سنسور دمای فریزر بررسی و تعویض سنسور دما
E03 مشکل در سنسور دیفراست بررسی و تعویض سنسور دیفراست
E10 مشکل در ماژول کنترل اصلی تعویض ماژول کنترل توسط تکنسین
E11 مشکل در ماژول کنترل صفحه نمایش ریست یا تعویض ماژول کنترل
E15 مشکل در شیر برقی بررسی و تعویض شیر برقی
E20 مشکل در فن کندانسور بررسی و تعویض فن کندانسور
E21 مشکل در کمپرسور بررسی و تعویض کمپرسور توسط تکنسین
E24 مشکل در سیستم یخ زدایی بررسی و تعمیر سیستم یخ زدایی
E25 مشکل در المنت دیفراست بررسی و تعویض المنت دیفراست
E26 مشکل در سنسور رطوبت بررسی و تعویض سنسور رطوبت
E27 مشکل در موتور درب یخچال بررسی و تعویض موتور درب یخچال
E28 مشکل در موتور درب فریزر بررسی و تعویض موتور درب فریزر
E32 مشکل در سیستم گردش آب بررسی و تعمیر سیستم گردش آب
E33 مشکل در سنسور فشار آب بررسی و تعویض سنسور فشار آب
E34 مشکل در شیر ورودی آب بررسی و تعویض شیر ورودی آب
E35 مشکل در یخساز بررسی و تعمیر یخساز
E36 مشکل در فیلتر آب تعویض فیلتر آب

ارور E1 یا E01 یخچال بوش

زمانی که ارور E1 یا E01 در صفحه یخچال بوش نمایش داده می شود نشان دهنده این است که یا سیم کشی متصل به سنسور دمای یخچال خراب شده یا اینکه خود سنسور دمای یخچال که در سمت راست بالای یخچال قرار دارد، دچار نقصی شده است. برای حل این ارور، ابتدا یخچال را از برق در آورید، سپس سیم کشی ها و کابل های سنسور دما را چک کنید. در صورتی که سیم کشی های سنسور دما مشکلی نداشته باشد، یکبار سوکت سنسور دما را در بیاورید و مجددا بزنید. اگر باز هم این ارور نمایش داده شد باید خود سنسور دمای یخچال را تعویض کنید.

ارور E2 یا E02 یخچال بوش

ارور E2 یا E02 یخچال بوش نشان دهنده این است که یا سیم کشی متصل به سنسور دمای فریزر خراب شده یا خود سنسور دمای فریزر خراب شده است. برای حل این ارور ابتدا یخچال را از برق جدا کنید، سپس تمامی سیم های متصل به سنسور دمای فریزر را بررسی کنید. اگر مشکل از سیم ها بود آن ها را تعویض کنید، در غیر این صورت باید سنسور دمای مربوط به فریزر را که در داخل خود فریزر قرار دارد تعویض کنید. توجه کنید که یکی از وظایف سنسور دمای فریزر نمایش صحیح دمای فریزر بر روی صفحه نمایش یخچال می باشد. در صورتی که دما به درستی نمایش داده نشود عیب از همین سنسور است و نیاز به تعویض آن می باشد.

ارور E3 یا E03 یخچال بوش

ارور E3 یا E03 یخچال بوش نشاندهنده خرابی سنسور دمای موجود در داخل کشوی یخچال می باشد. برای حل این مشکل ابتدا یخچال بوش را از برق در آورید، سپس کشوی یخچال را بیرون بکشید و سیم کشی های متصل به سنسور دمای داخل کشو را بررسی کیند. در صورتی که کابل ها و سیم کشی ها شل باشند آن ها را سفت کنید و مجددا تست کنید. اگر مشکل برطرف نشد یکبار سنسور را در بیاورید و مجددا سر جای خود قرار دهید. اگر باز هم حل نشد باید سنسور دمای داخل کشو را تعویض کنید.

ارور E3 یا E03 یخچال بوش

ارور E5 یا E05 یخچال بوش

اگر بر روی دیسپلی یا صفحه نمایشگر یخچال بوش ارور E5 یا E05 را مشاهده کردید حتما با نمایندگی تعمیر یخچال بوش تماس بگیرید؛ زیرا این ارور نشان دهنده خرابی سنسور دما در بخش دیفراست یخچال است و از حساسیت بالایی برخوردار است. حل این ارور نیاز به مشورت با یک تکنسین حرفه ای در این زمینه می باشد، پس ریسک نکنید و با نمایندگی مربوطه تماس حاصل فرمایید و از مشاوره رایگان ما بهره مند شوید. گاهی نیز با یک سرویس جزئی و بدون تعویض قطعه ای این آلارم به طور کلی از صفحه حذف می شود.

ارور E10 یخچال بوش

ارور E10 یخچال بوش نشان دهنده خرابی در بخش ماژول برد اصلی یخچال می باشد. برای حل این مشکل در ابتدا یخچال را از برق در آورید، سپس بعد از 4 دقیقه مجددا یخچال را به برق وصل کنید. در صورتی که باز هم این ارور را مشاهده کردید یخچال را خاموش کنید و با یک نمایندگی بوش تماس بگیرید تا ماژول برد اصلی یخچال را برایتان تعویض کند. حواستان باشد که این ارور خیلی خطرناک است و در صورت نادیده گرفتن آن ممکن است خسارت های زیادی را به یخچال بوش خود وارد کنید.

ارور E11 یخچال بوش

اگر ارور E11 را بر روی صفحه نمایشگر یخچال بوش مشاهده کردید، ب معنای این است که ماژول برد اصلی دیسپلی معیوب شده است. برای حل این ارور در ابتدا یخچال را از برق بیرون بیاورید، بعد از 4 دقیقه مجددا یخچال را به برق وصل کنید. در صورتی که ارور را باز هم مشاهده کردید با جهت تعویض ماژول برد اصلی دیسپلی اقدام کنید. توجه کنید که هر گونه بی توجهی به این ارور و به تعویق انداختن تعویض آن ممکن است منجر به سوختن کامل دیسپلی یخچال شود.

ارور E15 یخچال بوش

ارور E15 یخچال بوش نشاندهنده این است که سنسور دمای محیط یخچال خراب شده است. این سنسور به صفحه نمایشگر یخچال متصل شده و وظیفه آن نمایش دمای محیط یخچال می باشد. در صورت خراب شدن آن، دمای محیط به درستی نمایش داده نمی شود یا اینکه اطلاعات غلط نمایش می دهد. برای حل این ارور، یخچال را از برق بیرون بیاورید، بعد از 4 دقیقه مجددا یخچال را به برق وصل کنید. در صورت مشاهده ارور E15 باید ماژول کنترل صفحه نمایشگر تعویض شود.

ارور E20 یخچال بوش

کد خطای E20 یخچال بوش به این معناست که ارتباط بین برد الکترونیکی اصلی یخچال و برد اصلی صفحه نمایش دچار نقصی شده است. با وجود این خطا صفحه نمایشگر یخچال نمی تواند دمای یخچال و فریزر را نمایش دهد و همچنین برد کنترل اصلی یخچال قادر به ارسال اطلاعات مهم به صفحه نمایشگر نمی باشد. برای حل این خطا باید یخچال را از برق در آورید، سیم ها و کابل های بین برد اصلی یخچال و برد صفحه نمایش را چک کنید. در صورت هرگونه خرابی در سیم ها آن ها را تعویض کنید. اگر مشکل از سیم ها نبود، باید برد الکترونیکی اصلی یخچال یا برد اصلی صفحه نمایشگر را تعویض کنید.

ارور E20 یخچال بوش

ارور E21 یخچال بوش

کد خطای E21 یخچال بوش نشان دهنده نقصی بین برد الکتریکی اصلی یخچال و یخساز آب می باشد. برای حل این مشکل یخچال را از برق بیرون بیاورید و تمامی سیم ها را بررسی کنید. در صورت شل بودن سیم ها یا خراب بودنشان آن ها را محکم کنید و یا تعویض کنید. اگر مشکل از سیم ها نبود باید برد الکترونیکی یخچال یا یخساز باید تعویض شود. اگر مشکل حل شود ممکن است یخساز به صورت موقت کار کند یا بعد از مدتی از کار بیفتد یا قطع و وصل شود.

بیشتر بخوانید: ارور‌های E26 | F26 و E27 | F27 لباسشویی بوش

ارور F1 یخچال بوش

در صورت نمایش خطای F1 در یخچال بوش، سنسور فریزر خراب شده است. این سنسور وظیف دارد اطلاعاتی مانند سالم بودن و دمای داخلی فریزر را به برد اصلی یخچال بفرستد. برای حل این خطا باید این سنسور تعویض شود. در غیر این صورت ممکن است دمای دقیق فریزر نمایش داده نشود.

ارور F3 یخچال بوش

خطای F3 یخچال بوش به این معناست که سیستم دیفراست یا همان یخ زدایی معیوب شده است. با این خطا زمان یخ زدایی بیش از حد معمول است و درنتیجه یخچال و فریزر گرم می شوند و سرمای کافی ندارند. برای حل این مشکل باید سنسور دیفراست، المنت و ترموفیوز با دقت کامل چک شود.

ارور R1 یخچال بوش

خطای R1 یخچال بوش نشان می دهد که سنسور یا حسگر یخچال خراب شده است. در چنین شرایطی حتما باید با نمایندگی تماس بگیرید تا این سنسور عوض شود.

ارور RT یخچال بوش

ارور RT یخچال بوش نشان می دهد که خرابی در سنسور محیطی یخچال رخ داده است و باید سریعا تعویض شود. اگر برای تعویض سنسور محیطی یخچال بوش اقدامی صورت نگیرد، دمای محیط به درستی تشخیص داده نمی شود و موجب نواقصی در کمپرسور یا موتور یخچال می شود.

ارور D1 یخچال بوش

اگر ارور D1 را در یخچال بوش دیدید، حتما مشکل از سنسور دیفراست است. با خراب بودن این سنسور، شروع و پایان فرایند یخ زدایی به درستی تشخیص داده نمی شود و اختلالاتی را ایجاد می کند. برای حل این ارور سنسور دیفراست را تعویض کنید.

ارور D1 یخچال بوش

ارور DF یخچال بوش

ارور DF یخچال بوش بیانگر ایجاد مشکل در کلید فریزر است. اگر می خواهید این ارور دیگر نمایش داده نشود باید دکمه درب فریزر را تعویض کنید.

ارور EF یخچال بوش

ارور EF در یخچال بوش بیانگر این است که سنسور شمارنده آب معیوب شده است. برای حل این خطا باید شیر آب ورودی یخچال و همچنین فیلتر آب را به دقت چک کنید و در صورت نیاز آن ها را تعویض کنید.

ارور ET یخچال بوش

اگر کلید یخساز یخچال خراب شده باشد، ارور ET در یخچال بوش نمایش داده می شود. برای حل این ارور باید به طور کامل یخساز را برسی کنید. در صورتی که مشکل بر طرف نشود یخساز بعد از مدتی قادر به تولید یخ نخواهد بود.

ارور EU یخچال بوش

ارور EU یخچال بوش بیانگر وجود خرابی در کلید خاموش و روشن کردن یخساز است. جای نگرانی نیست. شما می توانید به سادگی یخساز یخچال را باز کرده و این کلید را تعویض کنید.

ارور ES یخچال بوش

اگر ارور ES بر روی صفحه نمایشگر یخچال بوش نمایش داده شود، به این معناست که کلید یخ ریز یخچال خراب شده است. برای حل این ارور باید این کلید را با جداسازی محفظه یخ ریز از یخچال تعویض کنید.

ارور ES یخچال بوش

ارورهای یخچال بوش چیست؟

با پیشرفت تکنولوژی، بر روی اکثر یخچال فریزرهای بوش صفحه نمایشگری ساخته شده که در صورت ایجاد هر گونه نقصی در یخچال، ارور یا کد خطایی مرتبط با آن بر روی صفحه ظاهر شود و مرتب به کاربر نمایش داده شود. به این ترتیب، از طریق  این آلارم ها شما می توانید خیلی سریع متوجه مشکل یخچال خود شوید و قبل از اینکه خسارت زیادی را به شما وارد کند جهت تعمیر آن اقدام کنید. به همین دلیل اکثر تعمیرکاران برای تعمیر و عیب یابی از همین کد خطا و آلارم های یخچال فریزر بوش استفاده می کنند تا در کمترین زمان و با دقت بالایی یخچال را به حالت اول خود برگردانند.

چگونه کدهای خطای یخچال بوش را رفع کنیم؟

در پاسخ به این سوال باید گفت تا جایی که امکان داشته باشد ما در این مقاله تمامی راهکارها و روش های مفید رفع کدهای خطای یخچال بوش را به صورت ساده و روان برایتان توضیح می دهیم. اما گاهی به دلیل عدم دانش و مهارت کافی در این زمینه شما باید کار را به کاردان بسپارید. در همین حد که بدانید هر کدام از این ارور ها برای چیست و نشان دهنده خرابی کدام قطعه از یخچال است هم کار بزرگی کرده اید. در صورتی که با راهکارهای ارائه شده کدهای خطا همچنان بر روی صفحه نمایشگر نشان داده شد دیگر کنجکاوی و ریسک نکنید و با نمایندگی مربوطه مشورت کنید. 

سخن پایانی

به طور کلی، بهترین و مفیدترین راهکار برای عیب یابی و تعمیر یخچال فریزر بوش استفاده از ارورها و کدهای خطایی است که بر روی صفحه نمایشگر یخچال نمایش داده می شود. شرکت بوش برای سهولت در پیدا کردن نقص و مشکل در یخچال بوش هر کدام از این ارور ها را متناسب با قطعه ای از یخچال تنظیم کرده و بنابراین تعمیرکاران بدون نیاز به بررسی و باز کردن تمامی قطعات یخچال، به سراغ قطعه مرتبط رفته و سریعا اقدام به تعمیر می کنند. شما نیز می توانید با آشنایی با ارورهای یخچال بوش تا حدودی بدانید مشکل یخچال از کجاست و در صورتی که می توانید خود به تعمیر آن بپردازید. ناگفته نماند که هر کدام از ارورهای گفته شده در بالا متناسب با مدل یخچال کمی فرق دارد و در صورت اطلاعات بیش تر می توانید با مشاوران ما در نمایندگی تعمیر بوش تماس حاصل فرمایید.

سوالات متداول:

چگونه می‌توانم کد خطای یخچال فریزر بوش خود را پیدا کنم؟

معمولاً کد خطا روی صفحه نمایش یخچال فریزر بوش نمایش داده می‌شود. اگر کد خطا را نمی‌بینید، می‌توانید به دفترچه راهنمای یخچال خود مراجعه کنید.

چگونه می توانم ارورهای یخچال فریزر بوش خود را رفع کنم؟

برخی از ارورها را می توانید به راحتی خودتان رفع کنید. برای مثال، اگر یخچال شما به طور کامل خنک نمی شود، می توانید فیلتر هوا را بررسی کنید و در صورت نیاز آن را تمیز کنید. اما برخی از ارورها نیاز به تعمیر تخصصی دارند. در این صورت، باید با یک تعمیرکار مجرب تماس بگیرید.

آیا می توانم از بروز ارورهای یخچال فریزر بوش خود جلوگیری کنم؟

بله، با انجام برخی اقدامات پیشگیرانه می توانید از بروز ارورهای یخچال فریزر خود جلوگیری کنید. برای مثال، می توانید به طور مرتب یخچال خود را تمیز کنید، از فیلتر آب استفاده کنید، و از قرار دادن مواد غذایی گرم در یخچال خودداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + 14 =

محتوای مقاله برای آشنایی با نحوه کار کردن لوازم خانگی و اینکه چه مشکلی ممکن است برای آنها پیش بیاید بسیار مناسب است.
John Doe

مقالات منتشر شده

علت تخلیه نکردن لباسشویی بوش
علت تخلیه نشدن آب در ماشین لباسشویی بوش
خدمات پس از فروش بوش
نمایندگی خدمات پس از فروش بوش؛ سرویس و تعمیرات تخصصی بوش
چرا-چراغ-قرمز-یخچال-روشن-می-شودشاخص
چرا چراغ قرمز فریزر بوش روشن شده است؟
ویژگی قرص ماشین ظرفشویی
انواع قرص ماشین ظرفشویی و نحوه استفاده از آن
ارور‌های  E26 | F26 و E27 | F27 لباسشویی بوش
ارور‌های  E26 | F26 و E27 | F27 لباسشویی بوش
علت-ماندن-کف-در-ماشین-ظرفشویی-شاخص
علل اصلی ماندن کف در ماشین ظرفشویی
راهنمای استفاده از ماکروفر بوش
راهنمای استفاده از ماکروفر بوش
علت-قفل-شدن-لباسشویی-بوش-شاخص
علت قفل شدن درب لباسشویی بوش
تعویض قفل درب یا میکروسوئیچ لباسشویی
تعویض میکروسوئیچ درب لباسشویی
سوختن-کولر-گازی-بوش-شاخص
علت سوختن کمپرسور کولر گازی