نمایندگی تعمیرات بوش

10 خط ویژه تلفن های شبانه روزی

انتقال و گردش آب در ماشین لباسشویی

تعمیر ماشین لباسشویی بوش با مشکل گردش آب قسمت دوم

در ادامه تمامی مواری که موجب به وجود آمدن اختلال در گردش آب وجود دارد را برای شما نام برده ایم:

انتقال در ماشین لباسشویی

انتقال در یک مدل ماشین لباسشویی بارگذاری شونده از بالا، مسئولیت تبدیل چرخش موتور به حرکت عقب و جلو برای همزن را دارد. انتقال یک شفت ورودی است که توسط موتور به طور مستقیم یا کمربند و همچنین یک شفت خروجی برای هدایت همزن به کار برده می شود.

اگر شفت همزن شما نوسان نداشته باشد، ابتدا باید مطمئن شوید که شفت ورودی آزادانه حرکت می کند. اگر شفت ورودی در حال چرخش است، اما شفت همزن دوران نمی کند بنابراین انتقال دهنده معیوب است.

اکثر تولید کنندگان، قطعات داخلی ماشین لباسشویی را عرضه نمی کنند و تعویض کامل مورد نیاز است. شما همچنین باید آماده جایگزینی هر گونه مهر و موم وان باشید که در محل ورود شفت به وان واقع شده است.

مشکل گردش آب

موتور پیشران

همه مدل های ماشین لباسشویی بارگذاری شونده از بالا از یک موتور برای انتقال همزن استفاده می کنند. بسیاری از مارک های ماشین لباسشویی از یک موتور معکوس بهره می برند، به این معنی که موتور در یک جهت برای همزدن و در جهت دیگر برای چرخش و تخلیه دوران می کند.

[irp posts=”2591″ name=”برطرف کردن مشکل لرزش ماشین لباسشویی بوش”]

موتور ممکن است در جهت چرخش به درستی و بدون عیب دوران کند، اما در جهت همزدن دارای معایبی باشد. اگر موتور در جهت همزدن چرخش نمی کند، قبل از تعویض کامل موتور شما باید ابتدا مطمئن شوید که جریان برق به درستی به خروجی های برق موتور ارسال می شوند.

برای بررسی خروجی های صحیح، باید از نقشه های سیم کشی دیدن کنید. این یک آزمایش ولتاژ مستقیم است و تنها باید توسط یک فرد واجد شرایط انجام شود. اگر موتور در هر دو جهت حرکت نکند، موتور باید جایگزین شود.

تایمر

موتور درایو توسط تایمر، سوئیچ درب، سوئیچ سطح آب و گاهی سوئیچ انتخاب هدایت می شود. وظیفه تایمر این است که قدرت صحیح را برای روشن کردن موتور در جهت درست فراهم کند.

اگر موتور درایو دستگاه شما در طول چرخه شستشو، جریان برق کافی را دریافت نکند، ممکن است تایمر معیوب باشد. شما می توانید آزمایش تداوم بر روی تایمر را با یک مولتی متر انجام دهید.

شما باید با استفاده از نمودار سیم کشی، پایانه های درست را بررسی کنید که موتور را کنترل می کنند. قبل از انجام این تعمیر، برق را از دستگاه جدا کنید.

انتقال و گردش آب

سوئیچ درب

یک ویژگی ایمنی در دستگاه های شستشوی بارگذاری شونده از بالا، سوئیچ درب است. سوئیچ درب به طور معمول در زیر قسمت فوقانی اصلی قرار دارد و در مدار سری با موتور عمل می کند و برای آغاز به کار موتور باید فعال شود.

هنگامی که درب بسته می شود، پین به طرف اهرم سوپاپ کشیده می شود و سوئیچ را می بندد. اگر ماشین لباسشویی شما شروع به هم زدن نمی کند و موتور هیچ گونه قدرتی ندارد، باید کلید سوپاپ را بررسی کنید.

برق را از دستگاه جدا کنید و تداوم سوئیچ را با یک مولتی متر ارزیابی کنید. اگر سوئیچ درب دارای تداوم است، شما باید به بقیه مدار موتور از جمله تایمر و سوئیچ انتخاب مراجعه کنید.

سوئیچ انتخاب ماشین لباسشویی

سوئیچ انتخاب در برخی از مدل ها برای کنترل سرعت موتور درایو به کار برده می شود. اگر سوئیچ ضعیف باشد ممکن است موتور را از کار متوقف کند.

شما می توانید تداوم این سوئیچ را با یک مولتی متر بررسی کنید. قبل از انجام این تعمیرات، نقشه های سیم کشی را بررسی کنید تا مشخص شود کدام پایانه ها را باید چک کنید و همیشه برق را از دستگاه جدا کنید.

[irp posts=”3547″ name=”آموزش نحوه تراز کردن ماشین لباسشویی”]

سوئیچ سطح آب

برای انتخاب سطح آب مناسب در مدل های بارگذاری شونده از بالا باید از این سوئیچ استفاده شود. این سوئیچ همچنین برای تامین نیرو به موتور پیشران مورد استفاده قرار می گیرد.

هنگامی که سطح صحیح آب حاصل شود، سوئیچ قدرت را از شیر ورودی آب برداشته و قدرت را به مدار موتور انتقال می دهد. اگر دستگاه شما پر شده اما مخلوط نمی کند، سوئیچ فشار ممکن است معیوب باشد.

مشکل گردش آب

اطمینان حاصل کنید که موتور پیشران قدرت را دریافت نمی کند و سوئیچ ها و سوئیچ های تایمر درست کار می کنند. کنترل ولتاژ زنده باید توسط یک فرد واجد شرایط انجام شود.

برق را از دستگاه جدا کنید و سپس پیوستگی سوئیچ فشار را با یک مولتی متر بررسی کنید. با استفاده از نمودار سیم کشی، پایانه های مناسب را جانمایی کنید.

سخن پایانی

با این توضیحات اگر باز هم سوالی در زمینه تعمیرات بوش داشتید می توانید با  نمایندگی مجاز تعمیر بوش تماس بگیرید تا هم در هزینه های خود صرفه جویی کنید و هم تعمیرات در کوتاه ترین زمان انجام بپذیرد. علاوه بر این، برای اینکه ماشین لباسشویی شما کمتر دارای خرابی شود بهتر است به صورت دوره ای مثلا هر شش ماه یکبار به سرویس لباسشویی بوش خود بپردازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 4 =

محتوای مقاله برای آشنایی با نحوه کار کردن لوازم خانگی و اینکه چه مشکلی ممکن است برای آنها پیش بیاید بسیار مناسب است.
John Doe

مقالات منتشر شده

مزایا و معایب ساید بای ساید بوش
مزایا و معایب یخچال ساید بای ساید بوش
علت تخلیه نکردن لباسشویی بوش
علت تخلیه نشدن آب در ماشین لباسشویی بوش
خدمات پس از فروش بوش
نمایندگی خدمات پس از فروش بوش؛ سرویس و تعمیرات تخصصی بوش
چرا-چراغ-قرمز-یخچال-روشن-می-شودشاخص
چرا چراغ قرمز فریزر بوش روشن شده است؟
ویژگی قرص ماشین ظرفشویی
انواع قرص ماشین ظرفشویی و نحوه استفاده از آن
ارور‌های  E26 | F26 و E27 | F27 لباسشویی بوش
ارور‌های  E26 | F26 و E27 | F27 لباسشویی بوش
علت-ماندن-کف-در-ماشین-ظرفشویی-شاخص
علل اصلی ماندن کف در ماشین ظرفشویی
راهنمای استفاده از ماکروفر بوش
راهنمای استفاده از ماکروفر بوش
علت-قفل-شدن-لباسشویی-بوش-شاخص
علت قفل شدن درب لباسشویی بوش
تعویض قفل درب یا میکروسوئیچ لباسشویی
تعویض میکروسوئیچ درب لباسشویی