نمایندگی تعمیرات بوش

10 خط ویژه تلفن های شبانه روزی

علت برفک زدن یخچال

علت برفک زدن یخچال فریزر چیست؟

 بسیاری از یخچال‌های امروزی برخلاف یخچال‌های گذشته، برفک نمی‌زنند؛ و به همین دلیل نیاز به یک فرآیند زمان‌بر و حساس برفک زدایی یخچال ندارند. یخچال‌های بوش نیز از این قاعده مستثنا نیستند. اما گاهی اوقات مشاهده می‌شود که یخچال بوش نیز برفک می‌زند. اگر شما نیز در آشپزخانه خود از یخچال بوش استفاده می‌کنید و گاهی اوقات متوجه برفک آن می‌شوید، تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

برفک زدن، دست کم در یخچال‌های بوش ساده و عادی به چشم می‌آید. چرا که امروزه یخچال‌های بوش از فناوری برفک زدایی خودکار برخوردارند. بنابراین اگر مشاهده می‌کنید که یخچال بوش شما نیز برفک می‌زند، حتماً باید مشکل را با یک نفر متخصص یخچال و فریزر بوش در میان بگذارید. 

 چرا یخچال برفک می زند؟

در داخل یخچال‌ها هوای سرد جریان دارد که این هوا باید در بین تمامی قطعات یخچال به گردش منظم خود ادامه دهد و در پایان باعث سرد شدن مواد غذایی و انجماد آنها در داخل فریزر شود. اگر بنا به هر دلیل هوای گرم و مرطوب داخل یخچال، بیش از حد شود، باعث اختلال در انجام واکنش تبادل گرمایی می‌شود و برفک می‌زند. اگر این اختلال خیلی سریع برطرف نشود، برفک یخچال بوش به مرور زمان سخت‌تر خواهد شد و تبدیل به یخ می‌شود و همین یخ منجر به بروز اختلال در یخچال بوش می‌شود. در اینجا به بررسی علل ایجاد برفک در یخچال‌های بوش خواهیم پرداخت

مناسب نبودن محل نصب یخچال بوش 

اگر محل نصب دستگاه یخچال بوش مناسب نباشد، می‌تواند باعث بروز  ناکارآمدی‌هایی در عملکرد آن شود. به همین دلیل همواره به شما توصیه می‌شود که در جانمایی یخچال فریزر خود در آشپزخانه نهایت دقت را به خرج دهید. توجه داشته باشید که یخچال ‌فریزر هرگز نباید در مجاورت منابع گرمایی مثل اجاق گاز، پکیج یا هر وسیله گرمایشی دیگر باشد. همچنین یخچال فریزر باید دور از تابش مستقیم نور خورشید قرار بگیرد و فاصله دستگاه تا دیوارهای کناری حداقل ده سانتی‌متر توصیه می‌شود.

یکی دیگر از نکات مهم برای استقرار یخچال فریزر بوش در آشپزخانه، تراز نبودن کف زمین است که برای این کار حتماً باید از پیچ های تنظیم تراز که در زیر یخچال قرار دارند استفاده بهینه شود. 

مناسب نبودن محل نصب یخچال بوش 

خرابی لاستیک دور درب یخچال بوش

 یکی از ساده‌ترین علل برفک زدن یخچال‌های بوش، خراب شدن لاستیک دور درب آن است؛ که در صورت پارگی یا هر نوع آسیب دیگر، خاصیت آهنربایی خود را از دست می‌دهد و از توانایی لازم برای حفظ سرمای داخل کابین یخچال برخوردار نخواهد بود. به همین دلیل در صورت مشاهده هر گونه آسیب دیدگی لاستیک دور درب یخچال بوش نسبت به تعویض آن اقدام نمایید تا گرمای محیط بیرون امکان ورود به داخل یخچال را نداشته باشد.

 خرابی لاستیک دور درب یخچال بوش اختلال در عملکرد ترموستات یخچال بوش

ترموستات در یخچال نقش بسیار مهمی دارد. ترموستات کار تنظیم دمای مطلوب را بر عهده دارد و اگر بنا به هر دلیل خراب شود و نتواند وظیفه خود را به درستی انجام دهد، سیستم دچار اختلال دما خواهد شد و این نوسان دما، هم برای موتور و هم برای حفظ مواد غذایی خطرناک است. بنابراین در صورتی که متوجه اختلال در عملکرد ترموستات یخچال بوش هستید، با نمایندگی مجاز تعمیرات یخچال بوش تماس بگیرید.

 اختلال در عملکرد ترموستات یخچال بوش

پایین بودن درجه دمای یخچال

اگر یخچال بوش برفک بزند، می‌تواند یک دلیل ساده دیگر نیز داشته باشد. این دلیل پایین بودن بیش از حد دمای تعریف شده برای یخچال است. چون در این صورت یخچال فرصت از بین بردن رطوبت داخلی خود را نخواهد داشت و برفک خواهد زد. برای رفع این معضل باید دمای یخچال بوش را در آستانه استاندارد تنظیم کنید. آستانه استاندارد دمای فریزر بوش برابر با صفر درجه فارنهایت (یا ۱۸ درجه سانتیگراد زیر صفر) و آستانۀ استاندارد دمای یخچال بوش برابر با ۳۷ درجه فارنهایت (یا سه درجه سانتیگراد) تعریف شده است. 

مقالات مرتبط: تنظیم درجه یخچال بوش

 پایین بودن درجه دمای یخچال

از بین بردن برفک یخچال

از بین بردن برفک یخچال شاید به ظاهر یک کار ساده به نظر برسد، اما دارای پیچیدگی‌هایی می‌باشد که اگر به درستی در نظر گرفته نشوند، می‌توانند خسارت‌های بیشتری برای یخچال به همراه داشته باشند.

زمانی که یخچال بوش دچار برفک زدگی می‌شود برای برفک زدایی آن، ابتدا آن را از برق بکشید و اجازه دهید برف به طور کامل و به صورت خود به خودی و بدون وارد کردن ضربه آب شود. اگر زمان برای شما مهم است و مواد غذایی شما باید هر چه سریع‌تر وارد سیکل سرمایش خود شوند، می‌توانید از یک سشوار استفاده کنید تا برفک ها زودتر آب شوند. توجه داشته باشید که برای جدا کردن برفک از بدنه یخچال هرگز از اشیای تیز و برنده استفاده نکنید؛ چرا که باعث سوراخ شدن و آسیب دیدن بدنه یخچال خواهد شد.

 از بین بردن برفک یخچال بوش

سخن پایانی

 یخچال های بوش قرار نیست برفک بزنند. اما گاهی اوقات با این پدیده مواجه می‌شوید. اگر یخچال بوش نیز برفک زده باشد، برای برطرف کردن این اتفاق ناخوشایند روش‌هایی وجود دارند که در این مقاله به تشریح تمامی آنها پرداختیم. اگر با پدیده برفک زدن یخچال بوش مواجه می‌شوید، نخست بازرسی‌های اولیه و ساده را انجام دهید و در صورتی که به نتیجه منطقی نرسیدید، از یک نفر تعمیرکار حرفه‌ای یخچال فریزرهای بوش دعوت به عمل آورید تا نسبت به رفع نقص موجود در سیستم اقدام نماید. البته به این نکته مهم نیز توجه داشته باشید که تجربه نشان داده است که به موازات برفک زدن یخچال، میزان مصرف برق آن نیز افزایش چشمگیری پیدا می‌کند. چرا که فعالیت و فشار بیشتری بر موتور تحمیل می‌شود و برق بیشتری مصرف می‌شود. بنابراین برفک زدن یخچال، گذشته از نقص فنی، می‌تواند باعث یک افزایش هزینه نیز بشود. 

سوالات متدوال

چرا یخچال برفک می زند؟

معمولا یخچال های قدیمی به دلیل نداشتن سیستم یخ زدا و برفک زدا دائما برفک می زدند. اما امروزه یخچال‌های بوش دارای سیستم برفک زدایی خودکار هستند. بنابراین در صورتی که یخچال شما برفک بزند، می‌بایست مشکل اصلی یخچال را شناسایی کنید.

چگونه برفک یخچال را برطرف کنیم؟

ساده ترین روش برای از بین بردن برفک یخچال، این است که یخچال را از برق بکشید تا برفک‌ها به طور کامل آب بشون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + شانزده =

محتوای مقاله برای آشنایی با نحوه کار کردن لوازم خانگی و اینکه چه مشکلی ممکن است برای آنها پیش بیاید بسیار مناسب است.
John Doe

مقالات منتشر شده

روشن شدن چراغ نمک ظرفشویی
چرا چراغ نمک ماشین ظرفشویی روشن می شود؟
تنظیم درجه یخچال قدیمی
درجه یخچال قدیمی چگونه تنظیم می شود؟
ارور-تاپ-کلوز-Tap-Closed-ماشین-لباسشویی-بوش-شاخص
ارور تاپ کلوز Tap Closed ماشین لباسشویی بوش
ماشین لباسشویی بوش یا ال جی
ماشین لباسشویی بوش بهتر است یا ال جی؟
مزایا و معایب ساید بای ساید بوش
مزایا و معایب یخچال ساید بای ساید بوش
علت تخلیه نکردن لباسشویی بوش
علت تخلیه نشدن آب در ماشین لباسشویی بوش
خدمات پس از فروش بوش
نمایندگی خدمات پس از فروش بوش؛ سرویس و تعمیرات تخصصی بوش
چرا-چراغ-قرمز-یخچال-روشن-می-شودشاخص
چرا چراغ قرمز فریزر بوش روشن شده است؟
ویژگی قرص ماشین ظرفشویی
انواع قرص ماشین ظرفشویی و نحوه استفاده از آن
ارور‌های  E26 | F26 و E27 | F27 لباسشویی بوش
ارور‌های  E26 | F26 و E27 | F27 لباسشویی بوش