نمایندگی تعمیرات بوش

10 خط ویژه تلفن های شبانه روزی

تعمیر ماشین لباسشویی با مشکل ورود آب

تعمیر ماشین لباسشویی که آب وارد آن نمی شود

یکی از اشکالات ماشین لباسشویی که در اثر مرور زمان و کارکرد بوجود می آید قطع شدن آب ورودی به دستگاه می باشد. این مشکل می تواند در اثر خرابی قطعات و یا کثیف شدن آنها به خاطر داشتن املاح، در آب ورودی بوجود آید.

چطور می توان یک ماشین لباسشویی که آب داغ یا سرد ندارد را تعمیر کرد؟

شلنگ ورودی و صفحات توری

ماشین های لباسشویی از طریق شلنگ هایی به شبکه آبرسانی خانگی متصل می شوند. این شلنگ ها معمولا تا 1.5 متر طول داشته و اغلب دارای یک صفحه پلاستیکی و یا شبکه توری نصب شده در انتهای خود هستند که به شیر آب متصل می شود.

این صفحه توری از ورود رسوب به دریچه ورودی آب جلوگیری می کند، که در پشت دستگاه شما واقع شده است. اگر ماشین لباسشویی شما آب سرد یا گرم ندارد ابتدا باید مطمئن شوید که دریچه ورودی آب دستگاه شما باز باشد و شلنگ ورودی آب پوسیده نشده باشد.

سپس باید دریچه ورودی آب را ببندید و شلنگ ها را از دریچه ورودی جدا کنید. صفحات پلاستیکی که بخشی از دریچه ورودی هستند را تمیز کرده یا در صورت نیاز تعویض کنید.

شلنگ را داخل ظرف قرار دهید و یا دریچه را باز کنید تا مطمئن شوید که فشار کافی ایجاد شده است. در غیر اینصورت، شلنگ را از دریچه ورودی آب جدا کرده و آلودگی های جمع شده بر روی صفحات پلاستیکی را تمیز کرده و یا در صورت وجود آسیب های شدید آنها را تعویض کنید.

اگر دستگاه شما همچنان آب وارد آن نمی شود، باید دریچه ورودی آب واقع در پشت ماشین لباسشویی را بررسی کنید.

دریچه ورودی آب

دریچه ورودی آب در ماشین لباسشویی شما آب گرم و سرد مورد نیاز را تامین می کند. دریچه ورودی دارای دو مارپیچ است که برای تامین آب گرم و سرد مورد استفاده قرار می گیرد.

تایمر یا کنترل الکترونیکی، انتخابگر چرخه دمای آب و سوئیچ فشار سطح، آب موجود در دریچه را کنترل می کند. دریچه نیز توسط کنترل الکترونیکی یا تایمر، دکمه تنظیم درجه حرارت آب، سوئیچ انتخابگر چرخه شستشو و دکمه تعیین سطح آب و فشار کنترل می شود.

اگر دستگاه شما با آب سرد یا گرم پر نمی شود و شما فشار کافی را در دریچه ورودی آب دارید، در گام بعدی باید اتصال برق را به مارپیچ های درون دریچه در طول زمان چرخه پرکردن آب بررسی کنید.

این مورد را می توان با مولتی متر و یا ولتاژسنج بررسی کنید. این یک آزمایش ولتاژ مستقیم است و تنها باید توسط یک فرد واجد شرایط انجام شود.

اگر جریان برق در پایانه های مارپیچ وجود ندارد، شما باید اجزای دیگر در مدار دریچه ورودی آب را بررسی کنید.

اگر نمی توانید ولتاژ دریچه ورودی را بررسی کنید، باید پیوستگی در مارپیچ ها را با یک دستگاه مولتی متر بررسی کنید. اگر مارپیچ ها پیوستگی ندارند معیوب بوده و باید تعویض شوند.

این بخش ها معمولا به طور جداگانه فروخته نمی شوند و باید دریچه را به طور کامل تعویض کنید. قبل از انجام این آزمایش، برق را از دستگاه جدا کنید.

با قطع کردن سیم های دریچه و بررسی با فازمتر، برق ورودی به سیم پیچ های دریچه را چک کنید. در صورتی که برق در سیم ها جریان نداشت، باید سیم های رابط و بقیه اجزاء را هم بررسی کنید. در اینگونه مواقع بهره گیری از افراد متخصص زمان تشخیص عیب را کوتاه خواهد کرد.

برای تعمیر لباسشویی بوش به بهترین نحو و در کوتاه ترین زمان با نمایندگی بوش در تهران  تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − سه =

محتوای مقاله برای آشنایی با نحوه کار کردن لوازم خانگی و اینکه چه مشکلی ممکن است برای آنها پیش بیاید بسیار مناسب است.
John Doe

مقالات منتشر شده

مزایا و معایب ساید بای ساید بوش
مزایا و معایب یخچال ساید بای ساید بوش
علت تخلیه نکردن لباسشویی بوش
علت تخلیه نشدن آب در ماشین لباسشویی بوش
خدمات پس از فروش بوش
نمایندگی خدمات پس از فروش بوش؛ سرویس و تعمیرات تخصصی بوش
چرا-چراغ-قرمز-یخچال-روشن-می-شودشاخص
چرا چراغ قرمز فریزر بوش روشن شده است؟
ویژگی قرص ماشین ظرفشویی
انواع قرص ماشین ظرفشویی و نحوه استفاده از آن
ارور‌های  E26 | F26 و E27 | F27 لباسشویی بوش
ارور‌های  E26 | F26 و E27 | F27 لباسشویی بوش
علت-ماندن-کف-در-ماشین-ظرفشویی-شاخص
علل اصلی ماندن کف در ماشین ظرفشویی
راهنمای استفاده از ماکروفر بوش
راهنمای استفاده از ماکروفر بوش
علت-قفل-شدن-لباسشویی-بوش-شاخص
علت قفل شدن درب لباسشویی بوش
تعویض قفل درب یا میکروسوئیچ لباسشویی
تعویض میکروسوئیچ درب لباسشویی